رئیس مرکز برنامه ریزی و نیروی انسانی وزارت آموزش و پرورش گفت: درکل کشور بیش از 5 هزار کلاس قابل اسکان وجود دارد.

به گزارش  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، خسرو نظری رئیس مرکز برنامه ریزی و نیروی انسانی وزارت آموزش و پرورش در سومین روز از سی و یکمین دوره اجلاس روسای آموزش و  پرورش کشور گفت: 63 درصد کارکنان آموزش و پرورش معلم و بقیه غیر معلم هستند در حالی که این شاخص در جهان به این صورت است که 80 تا 85 درصد نیروها معلم و 15 تا حداکثر 20 درصد در بخش پشتیبانی مشغول به فعالیت هستند.

وی در خصوص ساماندهی نیروی انسانی افزود: ساماندهی نیروی انسانی یعنی توزیع فعالیت‌ها بر اساس مأموریت بخش‌ها به گونه‌ای که در جهت تلاش رسیدن به اهداف سیستم است.

نظری اضافه کرد: آن چه که در آموزش و پرورش از ستاد تا سقف کم تر مورد توجه بوده برنامه ریزی است که از سال 76تا83 اوج توجه به برنامه ریزی بود در حالی که از سال 83تا الان شورای برنامه ریزی مورد غفلت بوده که به دستور آموزش و پرورش شورای برنامه ریزی را ایجاد کردیم.

وی به توسعه سنواتی اشاره کردو گفت:‌ساماندهی نیروی انسانی یکی از زیر مجموعه‌های توسعه سنواتی است. 

نظری ادامه داد: رویکرد نظارت میدانی را از  15 تا 20 شهریور اجرا خواهیم کرد و سامانه بگ فای جدیدی را که طراحی کرده‌ایم در آبان ماه رونمایی خواهیم کرد.

رئیس مرکز برنامه ریزی و نیروی انسانی وزارت آموزش و پرورش در خصوص تعدیل نیروها تصریح  کرد: از دو منبع درون سیستم و خارج از سیستم تعدیل نیروها انجام می‌شود که تعدیل نیرو از درون سیستم به صورت اضافه تدریس شاغلان، به کارگیری بازنشستگان، تدریس معاونان و مدیران، ساماندهی نیروهای مازاد و اجازه تدریس معلمان در دو منطقه مجاور امکان پذیر است.

وی با اشاره به این که اسکان کلاس‌ها یکی دیگر از راه‌های ساماندهی نیروی انسانی است خاطرنشان کرد: در دوره ابتدایی 3957 ، در دوره راهنمایی 834 و دوره متوسطه 474 کلاس قابل ادغام وجود دارد همچنین در کل کشور بیش از 5هزار کلاس قابل ادغام هست که از طریق این کلاس‌ها می‌توان صرفه جویی خوبی را در بحث نیروی انسانی انجام داد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار