معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش از اجرای طرح المپیاد‌های درون مدرسه‌ای در همه‌ی مدارس کشور از 26 مهرماه تا اسفند‌ماه خبر داد.


مهرزاد حمیدی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، در خصوص المپاد‌های درون مدرسه‌ای ،گفت: این مسابقات به منظور افزایش انس دانش‌آموزان با مدرسه و ایجاد محیط آموزشی با نشاط و شاداب انجام می‌شود.


وی در ادامه با اشاره به اینکه با اجرای این طرح می‌خواهیم مشارکت و نهضت داوطلبی را درسطح مدارس کشور رقم زنیم، افزود: این فعالیت به دست با کفایت خود دانش‌آموزان رقم خواهد خورد یعنی سازماندهی، ثبت نام، داوری و هدایت توسط خود دانش‌آموزان انجام می‌شود.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش همچنین تصریح کرد: المپیاد‌های درون مدرسه‌ای همزمان با هفته‌ی تربیت بدنی از 26 مهرماه آغاز می‌شود و تا اسفندماه نیز ادامه می‌یابد و این طرح در همه‌ی مدارس کشور اعم از مدارس استثنایی، استعداد درخشان، مدارس غیر دولتی و دولتی اجرا خواهد شد که ابلاغیه‌ی آن به همه‌ی مدارس ارسال گشته و تاکید آن نیز این هفته ابلاغ می‌شود.


حمیدی در خصوص یکسان نبودن امکانات ورزشی در همه‌ی مدارس گفت: با توجه به اینکه توزیع امکانات ورزشی در همه‌ی مدارس یکسان نیست ما نیز الگوی یکسانی را به همه‌ی مدارس ابلاغ ننمودیم بلکه این المپیاد‌ها به اقتضای امکانات، علایق و سن دانش‌آموزان می‌بایست شکل گیرد و من معتقدم چنانچه مشارکت اولیا و بخش‌های مختلف درون شهری و درون محلی شکل گیرد بازاریابی این المپیاد‌های درون مدرسه‌ای بیشتر خواهد شد.


وی با اشاره به اجباری نبودن شرکت دانش‌آموزان در این طرح، عنوان کرد: مدارس می‌بایست به سمت اجرای این طرح بروند اما ورزش مقوله‌ای اجباری نیست بلکه فوق برنامه است و ما مطمئن هستیم که قشر عظیمی از دانش‌آموزان در این طرح شرکت می‌کنند.


حمیدی با اشاره به طرح‌های ابلاغ شده از جمله طرح شنا، ژیمناستیک و دو میدانی گفت: از آنجایی که کتاب‌های درسی آنها نوشته شده است و این طرحها در ضمیمه‌ی  کتاب های درسی تلفیق شدند از اجرای آنها حمایت می کنیم.


وی در خصوص اجرای طرح صباح اظهار داشت: اجرای طرح صباح امکانات ویژه و استخر می‌خواهد و دانش‌آموزان می‌بایست به خارج از مدرسه بروند که هزینه‌های سنگینی را متحمل می‌سازد و گاه مسائل ایمنی دانش‌آموزان مطرح است زیرا در برخی از مناطق کشور به دلیل نبود استخر دانش‌آموزان باید تا کیلومترها بروند تا بتوانند از استخر استفاده کنند.


معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه طرح صباح در زمان اجرایی آن می‌بایست مرحله بندی می شد، افزود: اکنون در حال تنظیم طرح آشنا هستیم که از قبل نیز وجود داشته و بعدها طرح صباح ابلاغ گردید و به دنبال آن در جاهایی که آموزش و پرورش استخر دارد و یا می‌توان از استخر سایر ارگان‌ها و مشارکت اولیا استفاده کرد، این طرح اجرا شود.


حمیدی ادامه داد: درحال بررسی هستیم ضمیمه ی کتاب‌های درسی را در جاهایی که می‌توانیم اجبار و در جاهایی که نمی شود به فوق برنامه تبدیل نماییم.


وی در پایان خاطر نشان کرد: طرح صباح در حداکثر ظرفیت موجود اجرا خواهد شد و در جاهایی که امکان اجرای آن نیست با مشارکت بخش‌ها، سازمان‌ها و اولیا طرح آشنا را اجرا می کنیم.

انتهای پیام/

 

برچسب ها: مشارکت ، نهضت ، شاداب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار