فرماندار شهرستان بجنورد گفت: باید آحاد مردم با آموزه ها و سیره عملی امام رضا(ع) آشنا شده و فراگیری فرهنگ رضوی باید در جامعه همگانی شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بجنورد، به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی ، محمود ثمینی افزود: با توجه به اینکه کرامات امام رضا(ع) صرفا مختص به آموزه های سیاسی نیست، و ایشان در تمام عرصه و زمینه های علمی، اخلاق و عرفان دارای کرامت بسیار هستند باید به تمام ابعاد زندگی این امام همام پرداخته شود.

وی درباره ارزیابی خود از نحوه تبیین آموزه های سیره عملی امام رضا(ع) در جامعه اظهار کرد: آنگونه که شایسته این امام همام است در رسانه ها، مساجد، هیات ها، مدارس و دانشگاه ها به آموزه های سیاسی ایشان کمتر پرداخته شده است و این در حالی است که آحاد مردم باید با کرامات ایشان آشنا شوند.

فرماندار شهرستان بجنورد گفت: کرامات امام رضا(ع) در ایام شهادت ایشان به طور کلی و عام در رسانه ها مورد توجه و بحث قرار می گیرد این در حالی است که تبیین سیره سیاسی ایشان باید به صورت کتاب، پایان نامه، سخنرانی در هیات ها و مساجد و مراکز علمی انجام شود.

ثمینی افزود: لازم است تا تبیین سیره سیاسی امام رضا(ع) در کتاب های درسی دانش آموزان، دانشجویان و طلاب گنجانده شود.

وی انتشار ویژه نامه در جراید و توزیع در مدارس و دانشگاه ها و ایجاد انگیزه در قالب مسابقات برای آشنایی بیشتر نوجوانان و جوانان با زندگی امام رضا(ع) را از جمله راهکار های عملی برای ترویج فرهنگ رضوی در جامعه عنوان کرد.

فرماندار شهرستان بجنورد اظهار کرد: برگزاری نشست ها و کرسی های علمی و آزاد اندیشی دانشجویی در دانشگاه ها و دور های آموزشی کارکنان دولت از دیگر راهکار ها برای تاثیر گذاری سیره عملی در زندگی است.

دومین همایش ملی علمی پژوهشی آموزه های سیاسی امام رضا(ع) 12 شهریور ماه جاری همزمان با دهه کرامت با حضور مسئولین کشوری و استانی در مرکز استان(بجنورد) برگزار می شود.

برچسب ها: آموزه ، سیره ، امام رضا ، همگانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.