"مسافر آستانه" عنوان کرد: جشنواره یکی از وظایف مدیریت موسسه رسانه‌های تصویری خواهد بود، هم و غم موسسه پخش و خرید فیلم نیست و ما در صددیم بحث جشنواره را در عرصه‌ی بین المللی بهبود ببخشیم.

به گزارش خبرنگار سینما باشگاه خبرنگاران ؛ "حسین مسافر آستانه" دبیر جشنواره‌ی بین المللی فیلم ویدئویی یاس در جمع خبرنگاران حاضر در محل برپایی جشنواره‌ فیلم یاس در آمل گفت: برای محل اسکان اصحاب رسانه و فیلم سازان زمان فشرده‌ای داشتیم و درست است که باید به این مسائل جزئی فکر می‌کردیم اما فرصت ما اندک بود و به همین سبب نارنجستان را عنوان بهترین محل اقامت برای اصحاب رسانه انتخاب کردیم.
 
وی افزود: ما می‌خواستیم به هر شکلی جشنواره را مجدد احیا کنیم و به همین سبب با کار فشرده‌ای در طول 6 ماه مواجه بودیم.
 
مسافر آستانه ادامه داد: ما برای نشست اهالی مطبوعات و مردم با فیلم سازان تمهیداتی اندیشیده‌ایم اما جلسات تخصصی، به عنوان نقد و بررسی هر فیلم در نظر نگرفتیم، چرا که امکان برگزاری وجود نداشت و ما نیز تجربه‌ی خوبی در دوره‌های قبل نداشتیم و به دلیل کمبود وقت امکان رفع این نقایص برای ما وجود نداشت.
 
دبیر جشنواره یاس بیان کرد: در دوره‌های بعد برای جلسات نقد، کارشناسی می‌کنیم و با برنامه ریزی دقیق تعیین می‌کنیم که جلسات را برگزار کنیم یا خیر.
 
مسافر آستانه اظهار داشت: هنوز جای ثابتی برای برگزاری دوره‌های بعدی جشنواره در نظر نگرفته‌ایم، البته صد درصد این جشنواره در تهران برگزار نخواهد شد و حتی سازمان سینمایی در نظر دارد جشنواره‌های دیگر را نیز  که سختی‌هایی برای برگزار کننده دارد، از تهران منتقل کند، چرا که با وجود اینکه برگزاری جشنواره در تهران راحت تر است، اما محاسنی که خروج این جشنواره از پایتخت دارد، به این سختی‌ها می‌ارزد.
 
وی عنوان کرد: البته یک پای جشنواره همچنان در تهران باقی خواهد ماند، چرا که نباید از تهران سلب مسئولیت کرد.
 
مدیر موسسه‌ی رسانه‌های تصویری ادامه داد: آن‌چه که در یاس و فجر می‌گذرد کاملا برعکس است، چرا که در جشنواره‌ی فجر محل برگزاری جشنواره در تهران است و شاید چند فیلم در شهرستان‌های دیگر به نمایش گذاشته شود، در حالی که در "جشنواره فیلم یاس" کاملا عکس این مطلب رخ می دهد.
 
وی در مورد تاثیر برگزاری این جشنواره در شهرستان گفت: حضور چهارصد هنرمند تراز اول در شهرستان یک اتفاق بزرگتر برای آن شهرستان محسوب می‌شود و این به آن معناست که ایجاد هیجان روحی بزرگترین دست آورد جشنواره محسوب می‌‌شود.
 
مسافر آستانه افزود: برگزاری جشنواره هم ایجاد انگیزه برای تولید آثار بهتر می‌کند و هم مجالی برای ورود فیلم سازان جوان است و در نهایت هنرمندان تلاش دارند که برای این جشنواره باری به جهت نسازند.
 
دبیر جشنواره اظهار داشت: درست است که برگزاری جشنواره در شهرستان‌ اهداف زیادی را به دنبال دارد، اما اگر بخواهیم بگوییم به صد درصد این اهداف رسیده‌ایم اغراق است، چرا که بخشی از اهداف محقق شدند و بخشی دیگر به هر دلیل محقق نگردیدند، اما در هر حال برگزاری این جشنواره در این شهرستان کاری بود که این استان موقعیتی که از لحاظ هنری باید در طول ده سال کسب می‌کرد را یک دفعه بدست آورد.
 
مسافر آستانه در ادامه گفت: ما نقص کمبود تبلیغات در سطح شهر را داشتیم که البته سعی کردیم با هماهنگی شبکه‌های تلویزیونی که این جشنواره را پوشش می‌دهند، این نقص را برطرف کنیم.
 
وی عنوان کرد: قطعا سال‌های آینده نیز جشنواره در جاهایی برگزار خواهد شد که پس از برگزاری، مواهب این جشنواره مانند آشتی مردم با سینما ها و تشکیل سالن‌های سینمایی برای آن شهرستان باقی بماند و من اعتقاد دارم اگر هر استانی یک رخ داد فرهنگی به نام خود ثبت کند، تحول عظیمی در سطح فرهنگی خواهیم داشت.
 
مدیر موسسه رسانه‌های تصویری بیان کرد: یک بخشی از جشنواره انتخاب آثار و اهدای جوایز است اما ما موظفیم به دلیل مسئولیتی که داریم، بهره مندی‌های دنباله داری ایجاد کنیم و این برای ما در درجه‌ی اول اهمیت قرار دارد.
 
وی ادامه داد: ترجیح ما این است که جشنواره‌ها به شهرستان‌های مختلف برود و در هر کجا که پای می‌گذارند رونق بیشتری ایجاد کنند.
 
مسافر آستانه عنوان کرد: جشنواره یکی از وظایف مدیریت موسسه رسانه‌های تصویری خواهد بود؛ هم و غم موسسه پخش و خرید فیلم نیست و ما در صددیم بحث جشنواره را در عرصه‌ی بین المللی بهبود ببخشیم و به کارهایی که موسسات دیگر کمتر می‌پردازیم و این سیاست‌هایی است که در حال بحث و بررسی آن‌ها هستیم.
 
وی خاطرنشان کرد: از وظایف جدیدی که برای موسسه رسانه‌های تصویری تعریف است، نقش تجمیع کنندگی آثار خانگی از همه ی موسسات به عنوان ویدئو است، که البته موسسه در این راستا هیچ گونه نگاه انتفاعی ندارد.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار