اقتصاد مقاومتی بعد از اعتقادات دینی ، اصل مهم برای پویایی و تحرک جامعه است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران رشت" رئیس کمیسیون چشم انداز و امور نخبگان و رئیس هیات رییسه دبیرخانه دائمی سلسله برنامه های مقاومتی کشور " در رشت در جمع اصحاب رسانه گفت: اقتصاد مقاومتی یک ضرورت برای بقای کشور است زیرا توسعه یافتگی ، استقلال و پیشرفت را با حفظ عدالت بهمراه دارد.

محمدابراهیم مداحی با اشاره به اینکه 24 مولفه در اقتصاد مقاومتی تهیه و تدوین شده است افزود: آمایش سرزمین ، یکی از مهمترین مولفه های آن است که با بررسی و شناسایی استعدادها ، نقاط قوت و ضعف در بخش های کشاورزی و صنعت ، به جهش اقتصاد مقاومتی کمک می کند.

وی با اشاره به اینکه ما در اقتصاد مقاومتی بدنبال احیای تمدن ایرانی اسلامی هستیم افزود: دشمنان از خود باوری ملت ایران در هراس اند به این دلیل توسعه یافتگی کشور را هدف قرار دادند چرا که می داند ملت ایران با این خود باوری و پیشینه تاریخ و تمدن خود به قله های پیشرفت دست می یابند.

محمد ابراهیم مداحی با بیان اینکه ایران از لحاظ ذخیره نفت و گاز در جهان در مقام اول قرار دارد گفت: در حال حاضر بیش از یک هزار میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی در کشور انجام شده که نشان از جهش اقتصادی کشور و حضور ایران در عرصه های اقتصادی مختلف است.

وی عزم ملی ، نقش رسانه ها ، فعال کردن بیش از پیش بخش غیر دولتی بعنوان موتور متحرک چشم انداز و رواج فرهنگ کارآفرینی در جامعه را از راهکارهای مهم عملیاتی اقتصاد مقاومتی اعلام کرد .

انتهای پیام/

برچسب ها: اقتصاد ، مقاومتی ، اسلامی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.