رئیس حوزه علمیه با بیان اینکه اکنون تشیع و روحانیت در مخاطره عجیبی قرار دارد،گفت: نباید مسئله داعش سبک شمرده شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران اصفهان، آیت الله حسین مظاهری، رئیس حوزه علمیه اصفهان در مراسم آغاز سال تحصیلی جدید مدارس حوزه علمیه اصفهان که در مدرسه علمیه صدر بازار برگزار شده بود،ضمن مقدس دانستن این جلسه و وجود نظر ولیعصر(عج) به این جلسه اظهار کرد: طلاب دارای ارزش در جامعه هستند چراکه قرآن آنان را در جایگاه پیامبران قرار داده است.

وی خطاب به طلاب با بیان اینکه باید قدر خود را بدانید هرچند متأسفانه اغلب قدر خود را نمی دانید، افزود: خدا نعمت بزرگی به شما عنایت کرده و توفیق طلبگی توفیق کمی نیست و امام زمان (عج) قبول کرده است تا سرباز ایشان باشید.

رئیس حوزه علمیه اصفهان با اشاره به اینکه مقامی بالاتر از این نیست و هیچ جایگاهی در دنیا چنین ارزشمند نیست، تصریح کرد: کسانی که این مسائل را درک کرده اند سمت خود را با هیچ سمتی در دنیا معاوضه نکرده اند.

وی با بیان اینکه اکنون تشیع و روحانیت در مخاطره عجیبی قرار دارد و مسئله داعش نباید سبک شمرد، ادامه داد: وجود داعش برای نابودی تشیع است و در این جلسه مقدس همه باید از حضرت ولیعصر رفع این بلای بزرگ را مسئلت کرده و پیروزی تشیع حاصل شود.

آیت الله مظاهری با اشاره به اینکه هدف طلاب نباید چیزی جز تبلیغ اسلام باشد و در این صورت خدا وعده عملی کردن این هدف را داده است، بیان کرد: دین مرکب از سه جزء احکام، اخلاق و اعتقادات است و تنها کسی که خواسته وی خدایی باشد می تواند به همه دین برسد.

وی با بیان اینکه یکی از بزرگترین افتخارات روحانیت وجود بزرگان بسیار است، عنوان کرد: همه این بزرگان نیز در مسائل مادی و اجتماعی محدود بودند اما خواستند تا به این مراتب برسند و تلاش و کوشش این افراد را به این درجه رساند.

رئیس حوزه علمیه اصفهان با بیان اینکه این افراد از نبوغ و استعداد ویژه ای بهره مند نبودند، خاطرنشان کرد: از نواقص بزرگ ما روحانیت این است که نتوانستیم اطلاعات علمی را از نسلی به نسل دیگر انتقال دهیم و این به دلیل نداشتن کوشش در ما است.

وی با بیان اینکه باید نیمی از عمر خود را به در هر روز به تلاش و فراگیری دانش بپردازیم، گفت: متأسفانه این رویه در میان طلاب ما وجود ندارد و این در حالی است که برخی بزرگان بوده اند که حتی در شب عروسی و عزاشان هم به مطالعه می پرداختند.


انتهای پیام/

برچسب ها: اصفهان ، تشیع ، روحانیت ، داعش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.