عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: زیارت‌نامه حضرت معصومه(س) جلالت و قدر کریمه اهل‌بیت(س) را بیان می‌کند، اگر هم روایات درباره مقام حضرت معصومه(س) وجود نداشت، توجه علمای بزرگ به زیارت ایشان، برای نشان دادن مقام این بانو کافی بود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم؛ آیت‌الله رضا استادیز در مراسم خطبه خوانی در حرم کریمه اهل‌بیت(س) با اشاره به مقام حضرت معصومه(س) اظهار کرد: امام موسی کاظم(ع) فرزندان زیادی داشت، اما بعد از امام رضا(ع) مقام هیچ کدام از فرزندان امام کاظم(ع)، به‌اندازه حضرت معصومه(س) بالا نبود، درباره خصوصیات کریمه اهل‌بیت(س) روایات فراوانی در کتاب‌های اصلی روایی شیعه نقل شده است.

وی تصریح کرد: علمای بزرگ جهان تشیع برای زیارت این بانو به شهر قم سفر می‌کردند و اگر هم روایات درباره مقام حضرت معصومه(س) وجود نداشت، همین توجه علمای بزرگ به زیارت ایشان، برای نشان دادن مقام این بانو کافی بود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم زیارت حضرت معصومه(س) را یکی از کارهای مورد توجه مراجع عظام تقلید دانست و افزود: مراجع بزرگی همچون آیت‌الله گلپایگانی و آیت‌الله اراکی هرروز برای زیارت حضرت معصومه(س) به حرم ایشان مشرف می‌شدند، آیت‌الله حائری یزدی هم برای زیارت حضرت معصومه(س) به شهر قم آمد و تأسیس حوزه علمیه قم از برکات سفر این عالم بزرگ به قم بود.

عضو عالی شورای حوزه علمیه قم با اشاره به کرامات حضرت معصومه(س) گفت: مراجع عظام تقلید کرامات فراوانی را از حضرت معصومه(س) نقل کردند و آنها گفته‌اند که از خصوصیات حضرت معصومه(س) این است که زود جواب تقاضای شیعیان را می‌دهد، همچنین در تاریخ آمده است که ملاصدرا هر زمانی که به مشکل علمی لاینحل برمی‌خورد، برای حل مشکل خودش به زیارت حضرت معصومه(س) می‌آمد.

انتهای پیام/

برچسب ها: قم ، زیارت ، نامه ، فضیلت ، حضرت ، معصومه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.