معاون وزیر راه و شهرسازی:

قطار سریع السیر جایگزین هواپیما می‌شود/ میزان آلایندگی قطار سریع السیر نصف هواپیما است

مدیرعامل شرکت راه‌‌آهن با اشاره به اینکه قطار سریع السیر جایگاه بسیار خوبی در میان مسافران ایجاد می‌کند، افزود: قطار سریع السیر از لحاظ سرعت و زمان جایگزین بسیار مناسبی برای هواپیما در کشورهای دیگر است.

پور سید آقایی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه مهمترین خط سریع‌السیر قطار در مسیر تهران – قم – اصفهان به عنوان یک پروژه مهم در حال ساخت است، گفت: در این پروژه از تمامی فناوری‌های روز دنیا در بخش حمل‌ونقل ریلی استفاده شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی به آلایندگی این پروژه اشاره کرد و گفت: میزان آلایندگی و مصرف انرژی این قطار نسبت به قطارهای عادی بالا است ولی بدلیل سرعت بسیار زیاد آن رضایت خیل کثیری از مسافران را جلب می‌کند.

مدیر عامل شرکت راه‌‌آهن با اشاره به اینکه قطار سریع السیر جایگاه بسیار خوبی در میان مسافران ایجاد می کند، افزود: قطار سریع السیر از لحاظ سرعت و زمان جایگزین خوبی برای هواپیما در کشورهای دیگر است.

پورسیدآقایی در ادامه افزود: قطار سریع السیر جایگزین قطار معمولی نیست بلکه جایگزین بسیار خوبی برای هواپیما بشمار می‌رود.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه مصرف انرژی قطار سریع السیر را نباید با مصرف انرژی قطار معمولی مقایسه کرد، گفت: مصرف انرژی قطار سریع السیر نصف هواپیما است.

وی همچنین یادآور شد: آلایندگی قطار سریع السیر قابل مقایسه با میزان آلایندگی هواپیما نیست.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ویدا افشار
۰۹:۳۱ ۰۳ مهر ۱۳۹۳
با سلام آقای رضا گفته به شیراز هم برسید آقای مصطفی در پاسخ خیلی زشت پاسخ دادن اول تهران بعد مشهد بعد اصفهان و..درنهایت هم یجوری پاسخ دادن که بنظر من باعث تحریک احساسات میشه این حرفها رو تو ربخدابس کنید و البته خواهش میکنم باورکنید باورکنید ایران از شرق تا غرب از جنوب تا شمال همش یه اسم داره ایران وایران و ایران پس با این حرفهاتون قومیتهای مختلف درشهرهای مختلف ایران عزیز رو بجون هم نندازید من تعجب میکن از برخی از برادران
Iran (Islamic Republic of)
عباس
۱۴:۰۵ ۰۹ شهريور ۱۳۹۳
1000000000دیگه
Iran (Islamic Republic of)
جابری
۱۳:۳۰ ۰۹ شهريور ۱۳۹۳
آقای آقایی محترم این طرحها را بهتر است در مناطق دور از مرکز مثل زاهدان با مسافت حدودی 2000کیلومتر اجرایی نمایید وا.. ایران خلاصه شده در تهران و چند شهر برخوردار دیگر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۲ ۰۹ شهريور ۱۳۹۳
چشم بسته غیب گفتی
اگه مطالعه نداری لااقل سری تو اینترنت بزن تا ببینی ما از کشورهایی دیگه چقدر عقبیم از لحاظ صنعت ریلی
Iran (Islamic Republic of)
امیر از اهواز
۱۲:۰۲ ۰۹ شهريور ۱۳۹۳
می فرماید : چون عقل نباشد جان در عذاب است
آخه مسیری که با ماشین فقط سه ساعته چه نیازی به قطار سریع السیر دارد که اینهمه بودجه خرجش شود اگر واقعا هدف کار کردن برای مردم است نه برای شهر زادگاهت باید یک مسیر دور را در نظر بگیری یا پر مسافر مثل تهران مشهد که توجیه داشته باشد
Iran (Islamic Republic of)
مصطفی
۱۵:۲۹ ۰۹ شهريور ۱۳۹۳
داداش ایران این همه کارشناس و مهندس داره وقتی یه کار رو اجرا نمی کنن یه دلیلی داره دیگه حتما ...
یه دلیل نظامی سیاسی اقتصادی
یه طرفه نیگا نکن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۹ ۰۹ شهريور ۱۳۹۳
برای مسافرین شاید میزان آلایندگی هواپیما و قطار اهمیت خاصی نداشته باشه. بلکه سرعت، امنیت و قیمت بلیط اهمت دارد که در این گزارش به آن اشاره ای نشده است.
اشاره نشده که سرعت کدام بیشتر است؟
اشاره نشد قیمت بلیط کدام بیشتر است؟
و...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۱ ۰۹ شهريور ۱۳۹۳
تا گوساله گاو بشه
دل صاحبش آب بشه

عمرمون تموم شد و شما هنوز وعده ميدين!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۶ ۰۹ شهريور ۱۳۹۳
پس كي ديگه
خب بزنيد مرديم با اين قطارهاي دره پيتتون
Germany
ناشناس
۱۰:۴۷ ۰۹ شهريور ۱۳۹۳
در تمام مسبرهای مهم اگر بتوانیم قطار سریع السیر را راه اندازی کنیم خدمت بسیار بزرگی را انجام داده ایم
Iran (Islamic Republic of)
مصطفی
۱۰:۴۱ ۰۹ شهريور ۱۳۹۳
نمیگم راه اهن بده ولی
بیرجند روزی 1 پرواز تهران داره
میتونن روری یه قطار اختصاص بدن واسه بیرجندی که راه اهن نداره....
به جای این کارا دانش هوایی رو هم بالا ببرین و خودتون هواپیما بسازین
فکر سخت باشه واسه ما که هواپیمای تا 50 نفر بسازیم
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۰۹:۲۳ ۰۹ شهريور ۱۳۹۳
یه کم هم به فکر شیراز یاشید!!!!!!!!!!!!!!!
بعد 20سال قطار هایی هم که الان به ما دادید برای دوره قاجار بوده!!!!!!!!!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
مصطفی
۱۵:۳۳ ۰۹ شهريور ۱۳۹۳
اول پایتخت . بعد مشهد . بعد اصفهان .
مسلما اول باید شهر های مهم از فناوری برخوردار باشن ...
شیراز اهمیت چندانی نداره که ...
فقط حافظ و سعدی و تخت جمشید در این شهر مهم هستن که هیچ اهمیت سیاسی نداره ...
خواهشا معقولانه فکر کنید ...
آخرین اخبار