ارتقا سطح حفاظت از زیستگاه‌های یوزپلنگ

رئیس سازمان محیط زیست گفت: سازمان محیط زیست با معاونان، مدیران و کارشناسان و محیط بانان تمام تلاش خود را برای ارتقا سطح حفاظت زیستگاه یوز انجام می‌دهند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، معصومه ابتکار رئیس سازمان محیط زیست در مراسم بزرگداشت یوز پلنگ  آسیایی اظهار داشت: مطالعات در این زمینه از استان کرمان آغاز شد و مسئولین این طرح‌های مدیریتی به عهده‌ی استان‌دار و دبیری آن به عهده‌ی مدیر کل محیط زیست استان‌ها است.

وی در ادامه تقدیر رئیس جمهور از محیط بانانی را که در رویارویی با شکارچی غیر مجاز  38 گلوله خورده و مجروح شده بود را فال نیک گرفت و بیان داشت: جایگاه محیط بانان در کشور به عنوان حافظان گونه‌های در تهدید و درمعرض خطر انقراض باید تقویت و شناسایی شود تا از این نظر بتوانیم تنوع زیستی کشور را بازشناسی کنیم حفاظت از  یوزپلنگ ایرانی که مسئله‌ی جهانی است و باید از سطح ملی تا سطح بین الملل این اقدام را گسترش دهیم.

ابتکار بیان داشت: سازمان حفاظت محیط زیست در این زمینه برنامه‌ریزی‌های گسترده‌ای را انجام داده است و وجود کارشناسان ومحیط بانان برای ارتقای زیستگاه ایرانی تلاش کردیم همچنین برای ارتقا  جایگاه محیط بانان چه از لحاظ علمی و چه از لحاظ سطح زندگی تلاش فراوان صورت گرفته است.

وی گفت: ما امیدواریم بتوانیم با همکاری جامع بین المللی،دانشگاهیان و رسانه‌ها این حرکت را ادامه دهیم تا به انتها از انقراض یوزپلنگ ایرانی جلوگیری کنیم بلکه از انقراض گونه‌های دیگر نیزجلوگیری کنیم و بتوانیم  تالاب های کشور و هامون که یک تالاب بین المللی است را حفاظت کنیم و بتوانیم آینده‌ی بهتری را به هم وطنانمان به ویژه فرزندانمان نوید دهیم.

در پایان  مراسم از 5 محیط بان برجسته کشوری با دادن جایزه و لوح به صورت ویژه قدردانی شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار