مرحله کشوری دهمین جشنواره قرآن و عترت دانشگاه جامع علمی کاربردی از امروز آغاز و تا 13 شهریور با حضور 272 برگزیده قرآنی به میزبانی واحد استانی کرمانشاه برگزار می‌گردد.

حمیدرضا میرزایی معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه جامع علمی کاربردی در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: در این جشنواره، دانشجویان، مدرسان و کارکنان در 56 رشته پیرامون قرآن و عترت به رقابت پرداختند که از بین آنها 272 نفر در اختتامیه جشنواره حضور خواهند داشت. 
 
وی گفت: امسال تعداد رشته‌های جشنواره در بخش دانشجویی به 41 رشته افزایش یافته است که در بخش شفاهی، رشته آیین سخنوری ویژه آقایان و خانم‌ها، رشته اذان و قرائت نماز ویژه آقایان اضافه شده است. در بخش کتبی دو رشته احکام و آشنایی با احادیث و ادعیه اضافه شده است. هم چنین در بخش هنری چهار رشته با عناوین فیلم کوتاه، معرق، پویانمایی و طراحی پوستر افزوده شد. بنابراین 8 رشته به تعداد رشته­‌های بخش دانشجویی اضافه گردیده است. 
 
وی اظهار داشت: در جشنواره سال گذشته حدود 6000 نفر ثبت نام کرده بودند که از میان آنها حدود 5 هزار نفر دانشجو و 1000 نفر مدرس و کارمند بودند. ولی امسال بحمدالله آمار ثبت‌نام قریب به 10 هزار نفر رسید که حدود هفت هزار و 500 نفر دانشجو و دو هزار و 500 نفر مدرس و کارمند بودند. بنابراین شاهد افزایش 80 درصدی تعداد ثبت‌نامی در جشنواره امسال بودیم.
 
وی درخصوص نحوه برگزاری جشنواره در بخش‌های مختلف گفت: مرحله مقدماتی بخش شفاهی در اردیبهشت ماه 93 در 31 استان کشور برگزار شد و از هر استان در هر رشته 3 نفر به شرط کسب حداقل 75 درصد امتیاز به مرحله داوری مجدد معرفی شدند و از بین آنها در هر رشته به شرط کسب حدنصاب امتیاز، 12 نفر به مرحله کشوری دعوت شدند. نتیجه اینکه تعداد 217 نفر در بخش شفاهی به مرحله کشوری راه پیدا کردند که بصورت حضوری در روزهای 11 تا 13 شهریور 93 باهم به رقابت خواهند پرداخت. 
 
وی تصریح کرد: الحمدلله امسال از داوران ممتاز کشوری در داوری بخش شفاهی بهره خواهیم برد. و نکته متمایز امسال با سال‌های گذشته در داوری این است که در برخی از تخصص‌ها باتوجه به اهمیت موضوع، از دو داور مجرب استفاده خواهیم کرد. 

وی افزود: مرحله مقدماتی بخش کتبی نیز خرداد ماه 93 بصورت اینترنتی برگزار شد که از بین شرکت‌کنندگان 141 نفر به مرحله کشوری راه پیدا کردند که آزمون مرحله کشوری دوشنبه 27 مرداد 93 بطور همزمان و بصورت اینترنتی برگزار شد که از 15 نفر برگزیده این بخش، جهت تقدیر در اختتامیه دعوت به عمل خواهد آمد. 

وی یاد آور شد: کلیه آثار با موضوعات مصرح در آیین‌نامه پیرامون قرآن و عترت به دبیرخانه جشنواره ارسال شد. سپس داوری و نتاج آن اعلام شد. و از برگزیدگان آنها در مراسم اختتامیه جشنواره تقدیر خواهد شد. در بخش دانشجویی، علاوه بر تقدیر از سه نفر برگزیده در کلیه رشته­‌ها، دانشجویان از تخفیف شهریه نیز برخوردار خواهند شد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.