همزمان با دهه کرامت و در آستانه ولادت با سعادت حضرت امام رضا (ع) دهمین دوره جشنواره داستان نویسی رضوی کبوتر حرم در فرهگسرای نیستان مهدیشهر آغاز به کار کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران سمنان، معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان گفت: یک هزار و 36 اثر داستانی به جشنواره داستانهای رضوی کبوتر حرم رسیده است.


امیر هوشنگ باهنر افزود: از این تعداد 201 اثر در بخش داستان است که751 اثر داستانی کوتاه و 56 اثر داستانی بلند است و 28 اثر نیز غیر داستانی شامل دل نوشته، نامه و ... است.


وی گفت: این آثار از سوی 571 شرکت کننده از استانهای مختلف کشور به این جشنواره رسیده است و از نظر تعداد شرکت کننده 81 نفر و از لحاظ تعداد آثار 167 اثر بیشتر از جشنواره نهم است.


باهنر با بیان اینکه دهمین جشنواره داستانهای رضوی به مدت دو روز در سمنان و مهدیشهر ادامه دارد گفت: بیشترین شرکت کننده با 84 نفر و 166 اثر به استان خراسان رضوی تعلق دارد و استانهای سمنان با 70 شرکت کننده و 102 اثر و تهران با 66 شرکت کننده و 111 اثر در رده های دوم و سوم قرار دارند و استان سیستان و بلوچستان نیز با یک شرکت کننده در رده آخر است.


دبیر این جشنواره 371 شرکت کننده در این جشنواره را از بانوان و بقیه از آقایان ذکر کرد و گفت: ابوالفضل شهرآبادی کوچکترین شرکت کننده با شش سال از مازندران و بزرگترین آنها رضوان نیلی پور با 66 سال از اصفهان است.


باهنر گفت: این آثار در سه مرحله و توسط سه تیم داوری مورد ارزیابی قرار گرفته که در نهایت 50 اثر به مرحله نهایی راه می یابند و در پایان در هر بخش هشت اثر و در مجموع 24 اثر برگزیده می شوند./ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.