افتتاحیه نوزدهمین جشنواره قرآن و عترت دانشجویان،اساتید و کارکنان دانشگاه های علوم پزشکی کشور با حضور فراهانی معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، آيت الله علی خاتمی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان و علیرضا بیگلری رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان و سایر مسولان استانی و دانشگاه آغاز شد.

به گزارش گروه علمي،‌ پزشكي باشگاه خبرنگاران به نقل از وبدا،  محمدرضا فراهانی معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت در مراسم افتتاحیه نوزدهمین جشنواره قرآن و عترت دانشجویان،اساتید و کارکنان دانشگاه های علوم پزشکی کشور در سالن همایش‌های بین‌المللی روزبه زنجان اظهار داشت: اکثر مورخین و علمای تاریخ معتقدند که اندیشه ورزی، خردورزی و به نحوی تولید دانش و فرهنگ، عامل اصلی ظهور و بروز تمدن ها بوده است و افول تمدن ها نیز بواسطه ایستایی اندیشه ورزی وعدم تولید دانش و فرهنگ است.

فراهانی در ادامه گفت: اگر ما بعد از انقلاب اسلامی عزممان را جزم کرده ایم که تمدن نوین و مشعشع اسلامی مجددا" بر تارک قله های جهان بدرخشد، به طور یقین زیر ساخت و زیر بنای آن، حوزه فرهنگ خواهد بود و بر هیچ کس پوشیده نیست که خاستگاه و محور توسعه فرهنگی نیز به طورقطع قرآن است.

فراهانی افزود: مقام معظم رهبری پرچم دار جنبش قرآنی در کشور هستند و ایشان از سال 1350 تا کنون فعالیت های قرآنی در کشور را هدایت کرده اند و ما افتخار می کنیم که پرچم دار این جنبش مقام معظم رهبری هستند و خوشحالیم که معظم له فعالیت های قرآنی را بصورت دقیق، رصد و پایش می کنند و همه ساله توصیه هایی در رابطه با این فعالیت ها به کارگزارن و مسولان قرآنی دارند.

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت در ادامه تصریح کرد؛ مقام معظم رهبری در دیدار اخیرشان با فعالین قرآنی فرمودند: بدانید کار در حوزه فعالیت های قرآنی، یک کار راهبردی است.

 فراهانی با اشاره به اینکه فعالیت قرآنی یک فعالیت فوق برنامه نیست که ما هر ساله مسابقاتی برگزار کنیم و از برگزیدگان آن تقدیر کنیم، خاطر نشان کرد: این حوزه یک حوزه راهبردی در ایجاد و ترویج سبک زندگی ایرانی- اسلامی است.

وی در ادامه افزود: معتقدم که حوزه فعالیت های قرآنی جایگاه رفیعی در نظام فرهنگی کشور و در تمدن سازی ما دارد و جامعه دانشگاهی ما به عنوان یک مجموعه ای که همیشه در انقلاب پیشرو بوده ،بایستی در این حوزه هم پیشرو و خلاق باشد و در واقع از همه ی ظرفیت های این حوزه به خوبی استفاده کند.

فراهانی ادامه داد: به طور یقین در وزارت بهداشت فعالیت های قرآنی یک فعالیت اصلی خواهد بود و ضمن توجه ویژه، سرمایه گزاری های قابل توجهی را در رابطه با فعالیت های قرآنی خواهیم کرد البته فعالیت های قرآنی بعد از سه دهه نیاز به آسیب شناسی دارد مثلا در حوزه آموزش ، آموزش های ما جامع و علمی نیست.

 فراهانی این نوید را داد که وزارت بهداشت در سه سال آینده نه فقط برای مخاطبین خودش یعنی دانشجویان،اساتید و کارکنان دانشگاه های علوم پزشکی کشور، بلکه برای کل مردم ایران یک تحول را در حوزه آموزش قرآنی به ارمغان خواهد آورد.

 فراهانی در پایان، از میزبانی شایسته دانشگاه علوم پزشکی زنجان تقدیر و تشکر کرد و برای همه شرکت کنندگان نوزدهمین جشنواره آرزوی موفقیت نمود.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.