شرکت هواپیمایی "کیش ایر" با میانگین تاخیر 10 دقیقه‌ای، رکورد کمترین میزان تاخیرها را در تیرماه از آن خود کرد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران،سازمان هواپیمایی کشوری با بررسی‌های صورت گرفته در ماه های خرداد و تیر میزان تاخیر شرکت های هواپیمایی داخلی را اعلام کرد.

بر اساس این گزارش شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در تیر ماه سال جاری در مجموع 732 پرواز، شرکت ماهان 719 پرواز، شرکت هوایی آسمان 584 پرواز و شرکت هواپیمایی آتا 422 پرواز انجام داده اند.

همچنین در این مدت شرکت هواپیمایی زاگرس 322 پرواز، قشم ایر 318 پرواز، کیش ایر 297 پرواز، کاسپین 226 پرواز، ایران - نفت 198 پرواز، ایران ایرتور 168 پرواز، شرکت هواپیمایی تابان 106 پرواز، اترک 50 پرواز، شرکت معراج 41 پرواز و شرکت هواپیمای سپاهان 31 پرواز انجام داده اند.

طبق گزارش سازمان هواپیمایی کشوری، بیشترین میانگین تاخیر پروازها در این ماه مربوط به شرکت هواپیمایی سپاهان بود  که میانگین تاخیر آن به 65 دقیقه رسید.

آتا ایر نیز رتبه دوم بیشترین تاخیر را داشت که تاخیر متوسط آن به 49 دقیقه رسید و ایران ایر با متوسط تاخیر 44 دقیقه رتبه سوم را کسب کرد.

این در حالی است که آمارها نشان می دهد، در خرداد ماه سال جاری شرکت هواپیمایی کیش ایر تمام ۳۵۳ پرواز خود را بدون هیچ تاخیری در فرودگاه های کشور انجام داده است و در تیر ماه سال جاری نیز میانگین تاخیر هر پرواز این شرکت هواپیمایی منطقه آزاد کیش به ۱۰ دقیقه رسید.

با این حال گزارش سازمان هواپیمایی کشوری نشان می دهد که میانگین تاخیر پروازهای ۱۴ شرکت هوایی مسافری کشور در خرداد ماه سال جاری حدود ۴۰ دقیقه بود، این رقم در تیر ماه سال جاری با روند نزولی به ۳۰ دقیقه کاهش یافته است.

* میزان تاخیرها در ماه های فروردین و اردیبهشت

بررسی‌های انجام گرفته از میزان تاخیر‌ها در دو ماه نخست سال 93 نیز نشان دادند که ایران ایر در ماه‌های فروردین و اردیبهشت امسال با میانگین تاخیر 43 دقیقه ای پروازهای خود را انجام داده و در همین مدت ماهان ایر و هواپیمایی تابان با متوسط  تاخیر 27و 37 دقیقه در رتبه‌های بعدی بودند.

میزان تاخیرها طی چهار ماه گذشته سایر شرکت های هواپیمایی به شرح زیر است.


کمترین تاخیرها :

* کیش ایر میانگین تاخیر 18 دقیقه در چهارماه نخست سال 93

* ماهان ایر میانگین تاخیر 28 دقیقه در چهارماه نخست سال  93


بیشترین تاخیرها :


* ایران ایر با تاخیر متوسط 79.5 دقیقه ای در چهارماه نخست سال 93

* ایران ایر تور با تاخیر متوسط 58.5 دقیقه ای در چهارماه نخست سال 93

* آتا ایر با تاخیر متوسط 43 دقیقه ای در چهارماه نخست سال 93

* تابان ایر با تاخیر متوسط 35 دقیقه ای در چهارماه نخست سال 93



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار