سخنگوی فراکسیون محیط زیست با اشاره به بررسی گزارش مربوط به آتش‌سوزی جنگل‌ها در فراکسیون متبوعش گفت: قرار است یک ستاد مرکزی برای جلوگیری از وقوع آتش سوزی در جنگل‌ها با همکاری دولت ایجاد شود.

حسینی‌صدر نماینده مردم خوی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به بررسی فراکسیون محیط زیست در رابطه با آتش سوزی جنگل گلستان در این فراکسیون گفت: این مهم در جلسه فراکسیون محیط زیست مجلس با کار‌شناسان مربوطه مورد بررسی قرار گرفت و آن‌ها گزارشی از علت این آتش سوزی ارائه کردند.

وی افزود: بیشتر آتش‌سوزی‌ در جنگل‌ها به علت دخالت عوامل انسانی است٬ لذا با بررسی‌هایی انجام شده مشخص شد عامل آتش‌سوزی و از بین رفتن ۸۰۰ هکتار از اراضی جنگلی شکارچیان بوده‌اند که با اهداف سودجویانه جنگل گلستان را به عنوان پارک ملی به آتش کشیده‌اند.

سخنگوی فراکسیون محیط زیست تصریح کرد: متاسفانه نبود تجهیزات لازم منجر به تداوم آتش‌سوزی در این جنگل برای مدت دو روز شد همچنین عوامل متعددی همچون خشکسالی٬ غفلت مردم و همچنین حضور شکاریچان در جنگل منجر به آتش‌سوزی جنگل‌ها می‌شود که با اقدامات به موقع تمامی این موارد قابل پیشگیری است.

نماینده مردم خوی اظهار داشت: قرار است تا یک ستاد مرکزی برای جلوگیری از وقوع آتش سوزی در جنگل‌ها با همکاری دولت تشکیل شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار