آیت الله سیداحمد خاتمی در جمع خبرنگاران:

مهمترین خواسته از دولت عمل به رهنمودهای رهبری است/ نیازی به تجدید انتخابات تا پایان دوره چهارم خبرگان نیست

امام جمعه موقت تهران گفت: مهمترین خواسته عمل به رهنمودهای رهبری است به ویژه 15 توصیه ای که در دیدار با هیئت دولت داشتند و خوشبختانه رئیس جمهوری به اجرایی کردن آن ها سفارش کردند.

به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران ؛آیت الله سیداحمد خاتمی امام جمعه موقت تهران در حاشیه اختتامیه شانزدهمین دوره مجلس خبرگان رهبری که عصر امروز در ساختمان مجلس قدیم برگزار شد درباره مقاومت غزه در جمع خبرنگاران گفت: مقاومت غزه درس عبرتی بود که عنصر مقاومت و پیروزی است و صبر و ظفر هر دو دوستان قدیم هستند.
 
وی تصریح کرد: مسئله مقاومت غزه نشان می دهد که اولا باید بشریت به این واقعیت رسیده باشد که اسرائیل باید از صحنه روزگار حذف شود.
 
وی ادامه داد: آن گونه که امام(ره) فرمودند؛ دیدیم که در جنگ پای بند به هیچ یک از قوانین انسانی نیستند بنابراین دنیا با یک رژیم وحشی مواجه است که خطری برای بشریت است.
 
عضو مجلس خبرگان رهبری بیان داشت: آمریکا برای کسانی که هنوز باور نداشتند که شعار دموکراسی و حقوق بشر ابزاری در دست آن هاست و معتقد نیستند از این گونه شعارها از این گونه شعارها فقط استفاده می کنند هفت هفته مقاومت نشان داد که آمریکا به بدیهی ترین اصول حقوق بشر پای بند نیست.
 
سید احمد خاتمی درباره عدم حضور رئیس مجلس خبرگان در شانزدهمین اجلاسیه خبرگان اظهار داشت: رئیس مجلس خبرگان به علت کسالت حضور نداشتند اما نایب اول ایشان به خوبی جلسه را اداره کرده و عمده مطالب بیانیه فرهنگی و سیاسی بود و مطالباتی بود که موکلین خبرگان از زبان نماینده خود در خبرگان بیان داشتند.
 
وی درباره خواسته های مجلس خبرگان از دولت تصریح کرد: مهمترین خواسته عمل به رهنمودهای رهبری است به ویژه 15 توصیه ای که در دیدار با هیئت دولت داشتند و خوشبختانه آقای روحانی به اجرایی کردن آن ها سفارش کردند.  
 
امام جمعه موقت تهران درباره انتخابات هیئت رئیسه مجلس خبرگان بیان داشت: انتخابات هیئت رئیسه و تمامی کمیسیون ها هر دو سال یک بار است و در اسفند آینده به پایان می رسد ؛اما طرحی مطرح کرده بودند تصویب نشد؛ چون یک سال دیگر از خبرگان باقی می ماند و دیگر لزومی به تجدید انتخابات وجود نداشته باشد.
 
وی ادامه داد: دو فوریت آن تصویب نشد ؛اما اگر تصویب می شد نیاز به تجدید انتخابات نیست و اسفند امسال انتخابات هیئت رئیسه و کلیه کمیسیون ها تجدید می شود.  
 
وی افزود: این طرح اگر در اجلاس آینده بیاید بررسی می شود.  
 
سید احمد خاتمی در پایان خاطرنشان کرد:در مجلس خبرگان اصل بر کارایی است و سن ملاک نیست و مهم توان انجام وظیفه است؛همین الان کسانی با بیش از 90 سال سن در مجلس حضور دارند که با نشاط در آن شرکت می کنند.  

انتهای پیام/
برچسب ها: احزاب ، انتخابات ، خبرگان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار