"شهرام مکری" عضو هیات انتخاب دومین جشنواره فیلم و عکس همراه تهران شتابزدگی در ساخت فیلم های موبایلی را یکی از مشخصه های آثار رسیده به جشنواره عنوان کرد

به گزارش حوزه سینما باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی دومین جشنواره فیلم و عکس همراه تهران، مکری در ارزیابی مجموعه آثار رسیده به جشنواره گفت: مجموعه آثار رسیده را می توانم به دو بخش عمده تقسیم کنم. اول آن دسته از فیلم هایی هستند که با موبایل از زندگی روزمره گرفته شده اند و کمتر اطلاعات هنری و فیلم سازی در آن ها دیده می‌شود.

وی دسته دوم آثار را فیلم هایی که با علم به تکنولوژی و دانش سینما ساخته شده اند معرفی کرده و ادامه داد: در مجموع یک نوع عجله در آثار دیده می شد. تعداد اندکی از آثار نیز بودند که با تامل بر روی موضوع کار کرده بودند.

مکری شتابزدگی را یکی از تبعات تکنولوژی عنوان کرده و افزود: در کار با موبایل این شتابزدگی به خوبی نمود پیدا می‌کند.

این کارگردان سینما درباره موضوعاتی که بیشتر از هر موضوعی مورد توجه کاربران قرار گرفته گفت: در بین هیات انتخاب به شوخی دو تقسیم بندی داشتیم درباره حیوانات، درباره اموات.

وی تاکید کرد: موبایل هنوز امکاناتی دارد که ناشناخته است و این تکنیک فیلم سازی نیست بلکه به شکل استفاده از آن مربوط می شود. موبایل همیشه همراه ماست و همه اتفاقات روزانه را می تواند رصد کند. این همان ویژگی است که هنوز مغفول مانده است.

وی در پایان گفت: از موبایل به عنوان ابزار کمکی در کارهایم استفاده می کنم اما مستقیما از آن برای فیلمسازی استفاده نکرده ام. دوربین های جدید وسوسه تجربه این ابزار را برایم ایجاد کرده شاید در آینده آن را تجربه کنم.


انتهای پیام/ اس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.