معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با تشریح برنامه های طرح استقبال از مهر اعلام کرد: مدیریت و برنامه ریزی برای وجود فعالانه ، مسوولانه و بانشاط دانش آموزان در آغاز سال تحصیلی جدید امر خطیری است. از این رو معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با برنامه ریزی های دقیق به دنبال مدیریتی اثربخش است.

 
به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، حجت الاسلام میثم امرودی در گفت و گو با شهرنوشت، مهمترین وظایف پیش روی مدیریت شهری در طرح استقبال از مهر را روان سازی و ایمن سازی ترافیک شهر، تامین امکانات بهداشتی درمراکز تحصیلی، نظارت و مدیریت بر اقدامات عمرانی و خدماتی در شهر همانند مرمت و بازسازی معابر، دسترسی به مراکز تحصیلی و جلوگیری از حفاری در معابر نزدیک به این مراکز در مهرماه و نیز برپایی اقدامات فرهنگی و اجتماعی برای دانش آموز عنوان کرد.

امرودی گفت: شناسایی گره های ترافیکی ، نظارت و مدیریت بر عملکرد سرویس های مدارس، توسعه کمی و کیفی سرویس های بهداشتی و آب خوری مدارس، نصب صندلی مناسب در حیاط مدارس و رنگ آمیز و نقاشی فضاهای بیرونی و داخلی مراکز تحصیلی در کنار تجهیز کتابهای مراکز آموزشی ، بهسازی و زیباسازی نمازخانه ها و برپایی جشنواره هایی آموزشی اصلی ترین اهدافی است که مدیریت شهری همزمان با فرارسیدن مهرماه به آن توجه ویژه دارد.

وی از توزیع حواله لوازم التحریر شهروند بین دانش آموزان بی بضاعت تهران خبرداد و گفت: تعداد 24 هزار قطعه حواله از سوی شهرداری تهران در نظر گرفته شده است که بخشی از آن بین مناطق 1 تا 8 و بخشی دیگر به طور ویژه به مناطق 21 و 22 در نظر گرفته می شود. این در حالی است که یک هزار و 200 بن به صورت موردی به دانش آموزان سایر مناطق تعلق گرفته شده است .
به گفته معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران یکی از اصلی ترین برنامه های مدیریت شهری در سال جدید تحصیلی افزایش مهارت های زندگی شهری دو میلیون دانش آموز و دانشجوی شهر تهران است تا علاوه بر آگاهی حقوق و تکالیف شهروندی قدم های موثری برای کاهش آسیب های اجتماعی در مراکز تحصیلی و آموزشی برداشته شود .

امرودی موضوع توجه به آموزش سلامت را از دیگر موضوعات مورد توجه در ویژه برنامه های استقبال از مهر عنوان کرد و گفت: علاوه بر توزیع 220هزار بسته آموزشی سلامت محور در قالب بروشور ، کتاب در سطح مدارس دوره های آموزشی سلامت محور نیز متناسب با سنین دانش آموزان برگزار می شود و 220 تئاتر و نمایش میدانی در حوزه سلامت در سطح مدارس طی نیمه اول مهرماه برپا می شود.

امرودی همچنین از جشن سال اولی ها خبرداد و گفت: در 123 مدرسه در لحظه ورود دانش آموزان به مدرسه جشن شاد سال اولی ها با شرکت اولیای کودکان در مدارس برگزار می شود. به طوری که در هر منطقه 6 مدرسه انتخاب شدند تا همزمان با جشن بزرگ مهر شهرداران مناطق و معاونین و مدیران با محصلان گفت و گو کنند. همچنین امسال طرح همیار فرهنگی ویژه دختران رده سنی 9 الی 18 سال تهران با رویکرد مشارکت های اجتماعی و فعالیت های داوطلبانه درجهت همیاری دانش آموزان در مسائل فرهنگی و توجه به شاخص های سبک زندگی ایرانی اسلامی با در نظر گرفتن موضوع ارتقای نشاط و تعالی دانش آموزان برگزار می شود.

به گفته معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران طرح گوهر رحمت نیز یکی از برنامه های فرهنگی مدیریت شهری تهران است که با همکاری اداره کل امور بانوان و آموزش و پرورش در سطح مدارس برگزار می شود که دو موضوع گذران دوران بلوغ دختران و مهارت های زندگی در سطح دانش آموزی در ان مورد توجه قرار می گیرد. به طوری که 88 کارگاه مختص دانش آموزان و 44 همایش ویژه مادران و یک همایش ویژه معلمان با حضور اساتید برجسته حوزه و دانشگاه برپا می شود.

وی همچنین از برنامه های خاص امسال مدیریت شهری را شست شوی هزارو 100 قطعه فرش نمازخانه های مدارس در 50 مدرسه عنوان کرد و گفت: موضوع کمک به برقراری امنیت اجتماعی در محیط اطراف مدارس و جلوگیری از حضور متکدیان و معتادان و افراد بی خانمان با استقرار واحد های گشت در نقاط آسیب خیز شهر تهران از دیگر برنامه هایی است که همزمان با مهرماه مورد توجه مجموعه مدیریت شهری قرار گرفته است .



انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار