مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران از وجود 260مدرسه در معرض آسیب اجتماعی در تهران خبر داد.

به گزارش  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران اسفندیار چهاربند مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران در نشست خبری امروز خود در پاسخ به این سوال که به جز شهرداری با چه سازمان‌های دیگر تفاهم نامه منعقد کرده‌اید گفت: هر سال چند طرحی  تحت عنوان هجرت3، با همکاری بسیج دانش آموزی اجرا می‌شود که امسال به جای این طرح طرح یاران ولایت اجرا می‌گردد که این طرح سه مرحله دارد که یکی از مراحل آن اردوی جهادی است که بر همین اساس 5هزار دانش آموز در تربیت معلم شهید بهشتی به تدریج استقرار پیدا می‌کند و در بروز کردن کتابخانه‌ها و قرائت خانه‌ها و غبار روبی می‌پردازند و عرصه فعالیت آن‌ها در مناطق جنوب و مرکز تهران است.همچنین این اردوها تا 25شهریور ماه ادامه دارد.

وی در خصوص ‌آسیب‌های  اجتماعی در بین دانش آموزان عنوان کرد:‌آسیب های اجتماعی به طور متمرکز در تهران سیاست گذاری می‌شوند و به تناسب مناطق آموزش و پرورش مدارس در معرض آسیب شناسایی می‌شود. همچنین آموزش‌های لازم به سه گروه والدین، دانش آموزان و معلمان ارائه می‌شود که در  درجه نخست این آموزش‌ها برای پیشگیری و در مرحله بعد برای درمان است.

چهاربند با اشاره به این که 260مدرسه در تهران وجود دارند که بیش از سایر مناطق در معرض آسیب‌های اجتماعی قرار دارند ، گفت:‌به طور کلی برابر سیاستی که در کشور دنبال می‌شود، مهمترین آسیب اجتماعی مبارزه با سوء استفاده از مواد مخدر است.

مدیر کل آموزش و پرورش تهران در خصوص بخش نامه ای برای مربیان پیش دبستانی عنوان کرد: در سال‌های گذشته یک دبستان دولتی وجود داشت که در این دبستان افرادی به عنوان مؤسس مجوز می‌گرفتند و چند کلاس پیش دبستانی دایر می‌کردند یعنی یک پیش دبستانی غیر دولتی  ضمیمه دبستان دولتی ایجاد می‌کردند و مربیان نیز از طرف این مؤسس به کار گرفته می‌شدند  و حقوق آن‌ها از طریق مؤسس پرداخت می‌شد که وجود یک واحد غیر دولتی در کنار یک واحد دولتی شبهاتی را ایجاد کرد.

وی  ادامه  داد: شائبه‌ای در میان مربیان پیش دبستانی ایجاد شده بود که چون در این مراکز تدریس می‌کنندنیروی آموزش و پرورش هستند که امسال با ابلاغ این بخش نامه سعی کردیم تا آن را مرتفع کنیم.

چهاربند اضافه کرد: در مدل اول،پیش دبستانی‌های مستقل هستند که کار خود را انجام می‌دهند و گروه دیگری داریم  که در نوبت دوم دبستان‌های دولتی در صورت وجود فضای خالی به مؤسسینی که در کنار مدرسه دولتی پیش دبستانی دایر کرده‌بودند اجاره داده می‌شد.

وی با بیان این که امتیازی برای این افراد در نظر گرفته شده است افزود: برای پرداخت شهریه این پیش دبستانی‌ها و به دلیل این که فشاری به مردم وارد نشود معادل هزینه اجاره در قرارداد مقرر گردید آموزش و پرورش نوآموز به این مؤسسین معرفی کنند که تمام یا بخشی از شهریه را با اجاره تقاطر و تسویه گردد.

چهاربند در خصوص الگوی سوم نیز گفت: اگر در منطقه‌ای نوبت و در نوبت صبح آن فضای دولتی خالی وجود داشته باشد به مناطق اجازه داده شده که این فضا را با اولویت ثبت نام فرزندان فرهنگی به مؤسسین اجاره دهند.

انتهای پیام/

برچسب ها: مدرسه ، معرض ، اجتماعی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۹ ۱۸ شهريور ۱۳۹۳
این اخبار کذب است درباره مربیان پیش دبستان بیشتر تحقیق کنید
آخرین اخبار