رودهن/

شورای فرهنگ عمومی مرکز تهاجم فرهنگی است

امام جمعه و رئیس شورای فرهنگ عمومی رودهن گفت: شورای فرهنگ عمومی مرکز تهاجم فرهنگی است و برهمین اساس با درایت و شجاعت در برابر همه حرکت های ضد فرهنگی دنیا ایستاده و با آنها با فرهنگ ناب ایرانی اسلامی مقابله خواهد کرد.

حجت الاسلام و المسلمین محمدرضا مدیح در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن گفت: تهاجم فرهنگی به این معنی نیست که فقط کشورهای غربی بر علیه کشور ما اعمال کنند و ما هم می توانیم با بهره گیری از فرهنگ ناب اسلامی و ایرانی به آنها حمله فرهنگی و یا همان تهاجم فرهنگی داشته باشیم و این فرهنگ را در بین جامعه آنها نهادینه کنیم.

وی افزود: در گذشته کمتر از پنج مدرسه شیعه در سراسر دنیا وجود داشت ولی امروز با همین تهاجم فرهنگی و تبلیغات دبن مبین اسلام بیش از 120 مدرسه عمومی دینی به دستور مقام معظم رهبری در سراسر دنیا تشکیل شده ودر حال گسترش فرهنگ شیعه و دین اسلام هستند که تاثیرات خوب و مثبتی در بین جوامع غربی و اروپایی داشته است.

نماینده ولی فقیه در رودهن با بیان اینکه با این احوال دشمنان همچنیان در حال فعالیت بر ضد اسلام و نظام هستند افزود: باید آماده و ادامه دهنده راه امام و شهدا باشیم و با بیداری و هوشیاری کامل بتوانیم در برابر این تهاجمات ایستادگی کنیم.

حجت الاسلام و المسلیمن مدیح با بیان اینکه هم اکنون دو جنگ فرهنگی و اقتصادی دربرابر ایران در حال انجام است گفت:دشمنان در جنگ نظامی با ایران راهی به جای نبرده و نخواهند برد و به همین دلیل با تبلیغات منفی از طریق ماهواره ها در پی تخریب بینان خانواده های ایرانی هستند.

مدیح گفت: تاثیر پخش فیلم های ضد اسلامی در ماهواره های غربی ،مدهای لباس و آرایش های غربی که امروزه در ایران در حال گسترش است بیشتر و دردناک تر از اسلحه های جنگ های رو در رو و نظامی است.

وی در ادامه در خصوص مشکلات فرهنگی جامعه گفت: متاسفانه تمام مشکلات جامعه ما این است که به خوبی از فرهنگ اصیل خود دفاع نمی کنیم.

نماینده ولی فقیه در رودهن قرآن و نهج البلاغه را از ارزش های اسلام دانست و گفت: این دو کتاب مقدس می توانند دنیا را اداره کنند و حضرت مهدی (عج) نیز با همین دو کتاب دنیا را اداره خواهند نمود ولی خود باختگی در فرهنگ کار دست جامعه ما داده و ما را از این دو کتاب با ارزش دور ساخته است .

امام جمعه و رئیس شورای فرهنگ عمومی بخش رودهن با بیان اینکه اگر می خواهیم کار فرهنگی کنیم باید به قرآن و نج البلاغه توجه بیشتری کنیم افزود: رهبری معظم انقلاب سبک زندگی اسلامی را مطرح نمودند و باید این سبک را از قرآن و نهج البلاغه استخراج و با زبان های مختلف چاپ کنیم و مطمئن باشد مردم دنیا استقبال خواهند کرد.

حجت الاسلام و المسلیمن مدیح در پایان از راه اندازی کانون پیشکسوتان جهاد شهادت در سطح بخش رودهن خبر داد و از مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی واحد جامع رودهن خواست تا یادوآره شهدای دانشجو و اساتید دانشگاه آزاد اسلامی را برگزار نمایند./ز


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.