مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان از رفع تصرف از یکهزارو 447 هکتار از اراضی ملی طی یک سال گذشته در سطح استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زنجان ؛مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان با تشریح اقدامات انجام شده توسط یگان حفاظت این اداره کل گفت : 201فقره رفع تصرف 1447 هکتاری توسط یگان حفاظت این اداره کل از اقدامات مهم طی یک سال گذشته است.

این مسئول افزود: در این مدت 94 فقره خلع ید و اجرای احکام قضایی برای متصرفان صادر شده است.

اسکندری،از واگذاری 15 هزار هکتار طرح های مرتعداری خبر داد و با بیان اینکه در این مدت 425 هکتار اصلاح و احیا مراتع انجام گرفته است،بر لزوم نگاه اقتصادی به جنگل تاکید کرد و افزود:در این راستا برای توسعه جنگل در حوزه های آبخیز مطالعاتی انجام گرفته که عملیات اجرایی20 هکتاری را در دست برنامه داریم.

وی ،مشکلات در تامین منابع آبی و نیاز عرصه نشینان به آموزش های روز دنیا را دو مشکل اساسی در توانمندسازی جوامع محلی عنوان و تصریح کرد: در این راستا با همکاری مدیریت ترویج جهاد کشاورزی استان در صدد هستیم تا عرصه نشینان را با آخرین دستاوردهای تکنولوژی روز دنیا آشنا کنیم.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان با بیان اینکه استان در زمینه کشت گیاه دارویی صنعتی باریجه که دارای ارزش افزوده بوده ورود پیدا کرده،ادامه داد: در توانمندسازی جوامع محلی سماق و زرشک نیز جزو گزینه های بعدی برای کشت در سطح استان است و نیز به دلیل ارتفاع بالای استان از سطح دریا زمینه برای کشت گل محمدی نیز فراهم است.

وی، برگزاری جشن ییلاق و همایش کشوری همیاران طبیعت و نیز برگزاری جلسات توجیهی شورای روستاها از طریق بخشداری ها را از برنامه های ترویجی و فرهنگسازی این اداره کل بیان و خاطر نشان کرد:در این راستا با همکاری صدا و سیمای مرکز زنجان برنامه تولیدی با هدف اطلاع رسانی عموم مردم اجرا شده است.

برچسب ها: رفع ، تصرف ، اراضی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.