عضو شورای مرکزی بسیج دانشگاه تربیت مدرس با بیان اینکه باید کشور را به لحاظ مراکز علمی و تحقیقاتی تقویت کنیم، گفت: دستیابی به قله‌های بلند علمی بنا به فرموده مقام معظم رهبری تنها راه ایستادگی در مقابل زورگویی‌ها و سیاست‌های استکباری غرب است.

"حسین اورکی" در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگارن، اخراج دانشجویان ایرانی از نروژ را واهمه‌ کشور‌های غربی از فتح قله‌های علم به دست جوانان غیور ایرانی دانست و اظهارداشت: آنان در برخی رشته‌های خاص محدودیت‌هایی را برای دانشجویان ما ایجاد کرده‌اند. اما ما می‌توانیم با تکیه بر ظرفیت‌های درونی، نخبگان را در کشورمان پرورش دهیم.

عضو شورای مرکزی بسیج دانشگاه تربیت مدرس بیان اینکه  مرزهای علمی و دسترسی به اطلاعات برای پیشرفت نخبگان باز است، اظهار داشت: از دستگاه دیپلماسی می‌خواهیم تا با رایزنی مانع اذیت و آزار دانشجویان ایرانی در کشورهای دیگر شده و شرایط مناسب و در خور احترام برای دانشجویان ما فراهم کنند.

وی افزود: در دنیای امروز مرزهای علم به یکدیگر نزدیک شده است، لذا اگر کشور ما از لحاظ مراکز علمی و تحقیقاتی تقویت شود، دیگر نیازی به حضور دانشجویان در دیگر کشورها نداریم و رشد علمی در حقیقت ابزاری برای رویارویی با دشمنان خواهد شد.

اورکی با تاکید بر اینکه غربی‌ها در رویارویی با دیگر کشورها مصالح و منافع خود را با هیچ چیز عوض نمی‌کنند، خاطرنشان کرد: دستیابی به قله‌های بلند علمی بنا به فرموده مقام معظم رهبری تنها راه ایستادگی در مقابل زورگویی‌ها و سیاست‌های استکباری غرب است و ما نباید در مقابل این هجمه‌ها نا‌ امید شویم و بایستی اقتدار علمی ایران اسلامی را بار دیگر به عرصه جهانی بازگردانیم.

انتهای پیام/
برچسب ها: نروژ ، دانشجو ، ایرانی ، اخراج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار