این رزمایش به عنوان تجدید خاطره ایام دفاع مقدس و آمادگی رزمی عشایر و محکم‌تر شدن میثاق اقوام و عشایر با انقلاب اسلامی و آرمان‌های امام راحل و مقام معظم رهبری است.


به گزارش حوزه دفاعی امنیتی باشگاه خبرنگاران به نقل از بسیج عشایر؛ از ابتدا جنگ با همان سلاح هايي كه در چادرها داشتيم به جبهه هاي جنگ رفتيم و تقريبا تا انتهاي جنگ  حضور داشتيم.

اين جمله ابتدايي شيرزادي، سران يكي از طوايف بزرگ كرمانشاه مي‌باشد كه در رزمايش بزرگ وحدت اقوام و عشاير كه به زودي برگزار مي‌شود حضور دارد، عنوان كرد و ادامه داد كه درمنطقه گيلان‌غرب در مناطق عملياتي حضور داشته و از ناحيه پا جانباز مي‌باشد ولي دعوت سازمان بسيج عشايري را لبيك گفته و خودش و اهل طايفه بزرگش همه به نحوي در رزمايش حضور دارند.

او نظر خود را درباره اين رزمايش با اين جملات ساده و بي‌آلايش عنوان مي‌كند كه تداوم اين گونه رزمايش‌ها و مراسم‌ها باعث وحدت بيشتر بين اقوام ايراني مي‌شود و حضور در اينگونه رزمايش‌ها را باعث سرافرازي جمهوري اسلامي ايران و نشان تفاهم و وحدت ايرانيان و اقوام ايراني مي‌باشد.

جهانگير رحيمي رييس يكي ديگر از طوايف كرمانشاه مي‌باشد كه خود جزء خانوده معظم شهداي عشايري است. او مي‌گويد افراد زيادي در دفاع مقدس در طايفه اش غير از لباس غيرت عشايري، لباس شهادت را نيز بر تن كرده‌اند.

وي از اين رزمايش به عنوان تجديد خاطره ايام دفاع مقدس و آمادگي رزمي عشاير ياد كرد و گفت: اين رزمايش‌ها موجب محكم‌تر شدن ميثاق اقوام و عشاير با انقلاب اسلامي و آرمان‌هاي امام راحل و مقام معظم رهبري يا به تعبير ايشان امام خامنه‌اي (مدظله) مي‌شود.

 الماسي يكي ديگر از سران طوايف مي‌باشد كه خبرنگار بسيج عشايري با او همكلام مي‌شود و او علت حضور خودش را در اين رزمايش  اين طور بيان مي‌كند كه اين رزمايش موجب همبستگي بين عشاير و اقوام مي‌شود و او فقط يك چيز مي‌شناسد و آن تاكيد امام خامنه‌اي بر وحدت اقوام است.

خبرنگار بسيج عشاير در اين مصاحبه ميداني چنان از آمادگي عشاير به وجد آمده كه ناخودآگاه  ياد اين جمله مقام معظم رهبري و فرمانده كل قوا افتاد با اين مضمون (هم سني‌ها بدانند، هم شيعه‌ها بدانند؛ نگذارند اين وحدتي كه امروز در بين كشور هست  از بين برود، كه يكي از بخشها وحدت مذاهب شيعه و سني و وحدت اقوام است.)

محمدرضاسردار شهركي، بزرگ ايل شهركي مي گويد: اين حضور و اقتدار باعث مي شود تا ابرقدرتهاي حاكم كه ادعاي پدرخواندگي جهاني دارند بدانند كه اسلام و ايران همواره درصف اول مبارزه با استكبارو بي عدالتي خواهد ماند و اين مقاومت وهمكاري تا پيدايش دعوت جهاني حضرت ولي عصر(عج) ادامه خواهد يافت.

كاووس كرد، بزرگ طايفه كرد سيستاني وبلوچ نيز مي گويد: خداوندا عمر باعزت به رهبر عظيم شان ماحضرت امام خامنه اي عطا فرما وهميشه پرچمدار مبارزه باكفردر جهان باشند و ما در اطاعت از رهبر عظيم شان خود ازخون خود دريغ نخواهيم كرد و دراجراي فرامين رهبر فرزانه با تمام عشاير گوش به فرمان براي مبارزه جهاني با فاسدان و مستكبران هستيم.

خبرنگار بسيج عشاير در هنگام مراجعت از چادرهاي عشاير به نكاتي برخورد كرد كه نتوانست جلوي اشكهايش را بگيرد و آن هم سجده شكر عشاير براي سلامتي مقام معظم رهبري  بعد از عمل بود كه دور از هياهوي شهر و دوربين‌ها  و ... بود .

لازم به ذکر است که این رزمایش با حضور ۲ هزار نفر از بسیجیان عشایری در قالب ۹ قوم از عشایر استانهای کردستان، کرمانشاه، سیستان و بلوچستان، گلستان، کهگیلویه و بویر‌احمد، چهارمحال و بختیاری، فارس، لرستان، ایلام، خوزستان و اردبیل برگزار خواهد شد که شرکت کنندگان با همان پوشش و البسه خاص منطقه خود در کرمانشاه حاضر می‌شوند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار