استاد دانشگاه آزاد اسلامي واحد شهر ری با بیان اینکه فرهنگ‌سازی در کشور وابسته به پیشرفت‌های علمی است، گفت: رسیدن به فرهنگ اسلامی نیازمند پیاده سازی کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه‌هاست.

"سعید قاضی مغربی" در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، با بیان اینکه بارها در جلسات متعدد شاهد آن بوده‌ایم که رهبر معظم انقلاب بر مولفه علم و اهمیت پرداختن به مسائل علمی تاکید داشته‌اند، اظهارداشت: متاسفانه انتظاری که از جامعه دانشگاهی و حوزه‌های علم و فناوری داشته‌ایم در شش‌ماهه نخست سال محقق نشده است. 
 
وی با تاکید بر اینکه رسیدن به جایگاه علمی نیازمند ابزار است، تصریح کرد: شرکت‌های دانش بنیان سرعت لازم در پیشرفت را ندارند، لذا دولت موظف است که از این شرکت‌ها حمایت کند و ابزار و شرایط را برایشان مهیا سازد، چرا که نبود امکانات منجر به کاهش انگیزه شده است.
 
 استاد دانشگاه آزاد اسلامي واحد شهر ری افزود: دولت در چندماهه نخست پیشنهادهایی را در عرصه علم و فناوری داده است، اما نتوانسته گامی اساسی برای پیشرفت علم وفناوری بردارد.  
 
قاضی‌مغربی فرهنگ‌سازی در کشور را نیز وابسته به پیشرفت‌های علمی دانست و بیان داشت: مولفه‌های فرهنگی به دلیل اینکه با باورهای مردم سروکار دارند به راحتی تغییر نمی‌کنند، لذا نگاه‌ها و تفاسیر اشتباه از فرهنگ، سبک زندگی غربی را جایگزین فرهنگ اسلامی کرده و در جامعه رواج می‌دهد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: رسیدن به فرهنگ اسلامی نیازمند پیاده سازی کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه‌هاست.

انتهای پیام/

برچسب ها: قاضی ، مغربی ، دولت ، سیاسی ، وزارت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار