دکتر محمد جواد حیدر، متخصص روانشناس بالینی در گفتگو با
خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: لوازم التحریر ابزاری برای کسب علم و دانش است و نباید وسیلهای برای جلب توجه دیگران و متمایز شدن نسبت به سایر همکلاسان قرار گیرد، این نوع نگاه به لوازم التحریر موجب رقابت و چشم و هم چشمی در کودکان میشود، در حالی که سنین کودکی نباید صرف اینگونه رفتارهای غلط که بیشتر مربوط به بزرگسالی است، شود.
دکتر حیدر ادامه داد: نقش والدین بسیار مهم است، پدر و مادر نباید به هرچه که کودک تقاضا میکند و هر کالای لوکس مدرسهایی که وارد بازار میشود «آری» بگویند حتی اگر والدین توانمندی مالی هم برای تهیه لوازم التحریر گران قیمت و لوکس دارند، تهیه اینگونه وسائل، کودک را پرتوقع بار میآورد، اینگونه کودکان، در آینده هم انتظار «نه» شنیدن از هیچ کس را ندارد، بعلاوه در بزرگسالی فردی حساس و زود رنج میشود که باید تمام خواستهها و نیازهایش برآورده شود.
این روانشناس بالینی تاکید کرد: نقش مدارس و مراکز آموزشی در این میان بسیار مهم است. مدارس باید قوانینی را تدوین کنند که کودکان لوازم التحریر لوکس و گران قیمت به مدرسه نبرند.
انتهای پیام/