عباس کاظمی، در گفتگو با
خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، اظهار داشت: ایران پلاست می تواند به یکی از بزرگترین رویدادهای صنعت در سطح منطقه بدل شود، به شرطی که بتوانیم در جذب شرکت های خارجی تلاش کنیم. همچنین در کنار آن با مشارکت اتاق های مشترک بازرگانی خریداران واقعی را شناسایی و دعوت کنیم .
وی تصریح کرد: ایران پلاست نسبت به نمایشگاههای منطقه از هر جنبه از سطح بالایی برخوردار است، هم از منظر تعداد شرکت کنندگان و هم کیفیت کالاهایی که ارایه و معرفی می شود .
کاظمی معتقد است که شرکت های حاضر در نمایشگاه ایران پلاست انتظار دارند تا محصولات و فن آوری های نوی خود را به مشتریان جدید معرفی کنند بنابراین ایجاد بازار فروش مناسب برای تولید کنندگان داخلی از وظایف اصلی برگزاری این نمایشگاه است که باید بصورت گسترده به آن پرداخته شود.
به گفته کاظمی تسهیل کردن حضور شرکت های خارجی برای تردد افراد و جابه جایی کالاها ، انتقال آسان پول ، ارایه اطلاعات به موقع و کامل و مذاکره در جهت رفع پیش داوری های موجود در باره فضای سیاسی و اقتصادی ایران می تواند به مشارکت بیشتر آنان بیانجامد و افزود: گاهی مسایل بسیار ساده مثل واریز وجه برای ثبت نام به یک مانع بدل می شود و شما برای همیشه از دهن مشتری پاک می شوید. ما موظفیم که به طور مستمر به مخاطبان خود اطلاعات بدهیم، بهبود شرایط را یاد آوری کنیم و برای حل مشکلات سناریوهای مختلف پیشنهاد بدهیم تا پای خریداران را به نمایشگاه باز کنیم. این کار به یک برنامه منسجم تیمی و یا تاسیس جوینت ونچرهای ایرانی – خارجی نیاز دارد .
مدیر روابط عمومی شرکت بازرگانی پتروشیمی گفت: ما به عنوان تخصصی ترین نهاد تجارت محصولات پتروشیمیایی در کشور همیشه در کنار صنعت هستیم تا برای حل هر کدام از این مشکلات پیشنهادهایی داده یا کمک هایی را ارایه کنیم.
کاظمی در مورد تجربه مستمر خود از حضور در نمایشگاه های تخصصی صنعت پتروشیمی و پلاستیک در داخل و خارج افزود: ایران پلاست از منظر ما فرصت بازاریابی برای محصولات پتروشیمیایی نیست و شرکت های پتروشیمی با هدف تعامل با مشتریان داخلی در آن حضور دارند، در نتیجه خریداران خارجی مواد اولیه مخاطبان اصلی این نمایشگاه نیستند بلکه باید بر روی بازارهای هدف محصولات صادراتی صنعت پلاستیک تمرکز کنیم که عمدتا کشورهای عراق ، افغانستان،ترکیه و پاکستان را شامل می شوند.
به گفته کاظمی، شرکت بازرگانی پتروشیمی ایران در ایران پلاست 2012 در نقش یکی از حامیان اصلی این رویداد بزرگ همه تلاش خود را به کار خواهد بست تا علاوه بر دعوت از خریداران خارجی و فراهم ساختن امکان مذاکرات تجاری میان آنان و شرکت های ایرانی ، به ان دسته از مشتریان خود که در ایران حضور یافته اند نیز خدمات جنبی از قبیل برگزار ی مداکرات تجاری ارایه نماید .
وی به اطلاع رسانی در باره رویداد ایران پلاست طریق دفاتر خارجی این شرکت اشاره کرده و گفت: مهمترین مشکل شرکت های ایرانی این است که نگران معرفی فرصت های نمایشگاه به میهمانان و مشتریان خود هستند، در حالی که اگر بخشی نگری نکنیم و منافع خود را به مصالح و منافع ملی گره بزنیم، همه در نهایت منتفع خواهیم شد .
کاظمی فقدان اطلاع رسانی در باره برنامه های جنبی و فرصت سازی برای مشارکت بیشتر شرکت ها و تشکل ها در این عرصه را مهمترین ضعف ایران پلاست 2014 برمی شمارد.
انتهای پیام/