معاون وزير نيرو از استقبال شرکت‌هاي بزرگ اروپايي و غيراروپايي براي سرمايه‌گذاري در صنعت برق ايران خبر داد.

 به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران،هوشنگ فلاحتيان، اظهار داشت: مراجعه‌هاي مکرري در ماه‌هاي اخير از طرف کشورها و شرکت‌هاي خارجي براي سرمايه‌گذاري در صنعت برق ايران صورت گرفته است.

وي افزود: خوشبختانه مراجعه‌ها به‌صورت قابل‌توجهي افزايش پيدا کرده و تمايل به سرمايه‌گذاري از سوي شرکت‌هاي معتبر بين‌المللي بيشتر شده است.

وي اظهار داشت: ما در زمينه استفاده از ظرفيت‌هاي اين شرکت‌ها براي نصب نيروگاه‌هاي خورشيدي و بادي و ارتقاي بازده نيروگاه‌هاي موجود و نيز احداث نيروگاه‌هاي جديد استقبال و در تعامل و همکاري با شرکت‌هاي خارجي، کار هماهنگ و فضاي جديد کسب‌و‌کار را برنامه‌ريزي مي‌کنيم که هم به نفع جمهوري اسلامي ايران و هم شرکت‌هاي سرمايه‌گذاري‌کننده در ايران باشد.

وي با اشاره به دو نمونه از پيشنهادهاي شرکت‌هاي معتبر خارجي جهت حضور در صنعت برق ايران، گفت: پيشنهادهاي زيادي از سوي شرکت‌هاي اروپايي و غيراروپايي صورت گرفت که به‌عنوان نمونه، دو پيشنهاد مبني‌بر ايجاد 1000 و 500 مگاوات نيروگاه خورشيدي ارايه شده است که در حال تعامل، بررسي و گفتگو هستيم.

فلاحتيان با بيان اينکه همکاري‌هاي ما در فضاي جديد با کشور روسيه در حال توسعه است و با توجه به برنامه‌ريزي‌هاي صورت‌گرفته، حجم مبادله‌هاي خود با کشور روسيه را به چندين برابر مقدار کنوني مي‌رسانيم، اظهار داشت: براساس تفاهم‌نامه‌هايي که به‌تازگي مبادله شده، چارچوب‌هاي همکاري مشخص شده است و در ماه‌هاي آينده قراردادهايي جهت سرمايه‌گذاري اين کشور در زمينه بازسازي و افزايش بازده نيروگاه‌ها، احداث نيروگاه‌هاي بخاري جديد، احداث نيروگاه‌هاي زغال‌سنگ‌سوز و ساير تجهيزات موردنياز صنعت برق منعقد مي‌شود.

وي يادآور شد: ما بنا داريم روابط خود را افزون‌بر روسيه، با هر کشوري که مايل باشد با جمهوري اسلامي ايران رابطه داشته باشد، توسعه دهيم.

وي خاطرنشان کرد: در اين زمينه، کشورهاي مختلف اروپايي و غيراروپايي پيشنهادهاي متعددي را جهت حضور در صنعت برق کشور به ما داده‌اند که در حال بررسي است.

انتهای پیام/
برچسب ها: برق ، تبادل ، نیروگاه ، افزایش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار