مجتبی شاکری:

انتشار اندک کتابهای مرتبط در حوزه دفاع مقدس بیانگر بی توجهی به این حوزه است/ گمنامی شهدا علی رغم برخورداری از بودجه لازم به معنای نبود مدیریت صحیح در این زمینه است

رئیس کمیسیون فرهنگی و نامگذاری شورای اسلامی شهر تهران گفت: انتشار اندک کتابهای مربوط در حوزه دفاع مقدس بیانگر توجه حداقل در این زمینه است.

به گزارش  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، در ادامه جلسه علنی امروز شورای شهر تهران مجتبی شاکری رئیس کمیسیون فرهنگی و  نامگذاری شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه متاسفانه در حوزه انتشار کتابهای مربوط به دفاع مقدس اقدامات و فعالیتهای کمی صورت پذیرفته، اظهار داشت: انتشار کتاب در این حوزه با شمارگان دو تا سه هزار بیانگر عدم انگیزه ناشر برای تداوم فعالیت در این زمینه بوده و این درحالی است که افراد متخصص و صاحب صلاحیت در این زمینه بی شمارند اما متاسفانه متولی در این خصوص دیده نمی‌شود.

وی با بیان اینکه اگر امکان انتشار موضوعات مرتبط با دفاع مقدس در قالب کتاب وجود ندارد بهتر است تمهیدات لازم جهت  انتشار آن در فضای مجازی صورت پذیرد،‌افزود: این درحالی است که در 5 ساله دوم شورا واژه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بیش از 30 بار ذکر شده اما اقدامات کافی صورت نپذیرفته است.

این عضو شورای شهر با تأکید بر اینکه هویت دادن به محلات، معابر و خیابان‌ها باید مورد توجه قرار گیرد، افزود: هر چند نامگذاری‌هایی با عناوین متعدد دفاع مقدس در این زمینه صورت پذیرفته اما باید توجه داشت که این امر صرفاً یک نامگذاری بوده و باید یک سامانه ویژه در این خصوص تهیه شود.

مجتبی شاکری در ادامه با عنوان اینکه هنوز در کشور سامانه‌ای نداریم که پس از درج کد مربوط به پلاک یک شهید به اطلاعات لازم در خصوص آن  دست یابیم، اظهار داشت: اگر قبور شهدای ما از کد برخوردار باشند در آن صورت هیچ شهیدی گمنام باقی نخواهد ماند و در واقع عدم شناسایی شهدا به دلیل نبود مدیریت لازم است چرا که بودجه کافی در این زمینه وجود دارد.

وی خطاب به بهمن کارگر رئیس بنیاد حفظ آثار و ارزشهای دفاع مقدس با عنوان اینکه نباید منتظر بود که هر چند سال نظیر نور الدین و من زنده‌ام در خصوص دفاع مقدس منتشر شود، اظهار داشت: یکی از غفلتهای صورت پذیرفته تاکنون عدم جمع‌آوری اطلاعات لازم در خصوص شهدا و افتخار آفرینان دفاع مقدس بوده به عنوان مثال صدا و سیما اکنون درصدد است برنامه‌ای در خصوص زندگی شهید متوسلیان تهیه کند اما اطلاعات لازم در این خصوص وجود ندارد و این در حالی است که لشکری از خاطره نویسان دفاع مقدس را داریم.

وی در پایان با عنوان اینکه باید هویت سازی برای تمامی استانها صورت پذیرد و تنها منحصر به دو استان نشود خاطر نشان کرد: چراکه هر استانی حداقل از چند شخصیت مطرح و ملی برخوردار است.

انتهای پیام/
برچسب ها: متولی ، ستاد ، عضو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار