کرم‌هایی که با چندین خاصیت مختلف معرفی می‌شوند، در واقع همه کاره و هیچ کاره هستند.

محمد رضوانی متخصص پوست و مو در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: شرکت های بهداشتی محصولات خود را از طریق عرضه آن در کنگره‌های پزشکی یا تبلیغ در مجلات و ماهواره‌ها به مردم معرفی می‌کنند. 

وی افزود: کرم هایی که از کیفیت بسیار بالایی برخوردار نیستند و در مطب‌های متخصصین پوست و مو مورد استفاده قرار نمی‌گیرد از طریق تبلیغات ماهواره‌ای عرضه می‌شود.

گول تبلیغات ماهواره‌ای را نخورید 
این متخصص پوست و مو ادامه داد: اکثر کرم‌هایی که در ماهواره با خاصیت‌های متفاوت و بی ربط به یکدیگر مانند ضدلک، روشن کننده،‌ مرطوب کننده معرفی می‌شوند لابراتور سازنده آن مشخص نیست توصیه من به بیماران پوستی این است که از کرم های تبلیغ شده در ماهواره استفاده نکنند. 

رضوانی تصریح کرد: بیماران پوستی برای درمان بیماری خود به اهل فن مراجعه کنند هر کرم برای یک هدف خاص ساخته شده و کرمی با چندین خاصیت مختلف وجود ندارد. کرم‌هایی با چندین خاصیت مختلف معرفی می‌شوند در واقع همه کاره و هیچ کاره هستند. 

وی با اشاره به موارد فراوان تبلیغ کرم‌هایی با خاصیت های متفاوت در کشورمان بیان کرد: کرم‌هایی که برای هفته‌های اول بعد از جراحی استفاده می‌شود با کرم هایی که برای درمان قرمزی یا جوش در صورت استفاده می‌شود به طور کامل تفاوت دارد.

رضوانی خاطرنشان کرد: درمان بیماری‌های پوستی در هر مرحله متفاوت است  به عنوان مثال درمان اسکارهای آکنه (چاله‌های ایجاد شده بر اثر جوش) به شکل گوشت اضافه یا فرو رفتگی در صورت با یکدیگر فرق دارد همچنین ممکن است برای درمان برخی بیماری‌های پوستی از لیزر استفاده شود.

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.