نشست هماهنگی رایزنان بازرگانی 20 کشور در سیرجان برگزار شد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران،، صبح امروز رایزنان بازرگانی ایرانی در 20 کشور، از کارخانه‌های صنعتی، تولیدی و کشاورزی سیرجان با هدف ایجاد بازارهای تجاری و صادرات بازدید کردند و سپس در نشست هماهنگی و بررسی راهکارهای توسعه صادرات با حضور مسئولان و صاحبان صنایع در فرمانداری سیرجان حاضر شدند.

این رایزنان بازرگانی بازدید از کارخانه‌های صنعتی، تولیدی و کشاورزی سیرجان را نقطه‌عطفی در روابط با بازرگانان خارجی عنوان کردند.

اعزام 20 نخبه بازرگانی به قاره‌های جهان

در این نشست اقتصادی، مدیرکل دفتر نمایندگی‌های سازمان توسعه تجارت ایران گفت: فعال‌سازی رایزنی در خارج از کشور بر اساس برنامه و با هدف توسعه تجارت و صادرات در کشورهای مختلف است و برای محقق شدن این امر 20 نفر از نخبگان سازمان توسعه تجارت به قاره‌های مختلف اعزام شدند.

رضا عباس‌قلی افزود: استان کرمان و شهرستان سیرجان ظرفیت خوبی را برای پیشرفت و توسعه تجارت و صادرات دارد و باید به زیرساخت‌ها توجه بیشتری شود.

وی بیان داشت: سازمان توسعه تجارت ایران با راه‌اندازی سایت تجاری تمام اطلاعات اقتصادی و تجاری و ظرفیت‌های ترانزیت را در اختیار بازرگانان خارجی و داخلی می‌گذارد و با حضور فعال رایزنان اقتصادی در تجارت خارجی و توسعه صادرات تلاش می‌کنیم و امروز اعزام رایزنان خارجی از 10 رایزن به 30 رایزن با همین هدف و در دستور کار این سازمان بوده است.

افزایش 100 درصدی صادرات کرمان

معاون بازرگانی داخلی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان هم از تعامل خوب دستگاه‌ها و بخش‌های اجرایی استان کرمان در زمینه صادرات غیر نفتی و تجارت فعال خبر داد.

مصطفی زریسفی ادامه داد: در چهار ماهه سال جاری میزان صادرات استان کرمان نسبت به مدت مشابه سال قبل 100 درصد افزایش داشته و میزان صادرات از 138 میلیون دلار طی سال گذشته به 277 میلیون دلار در سال جاری رسیده است.

وی افزود: تعاملی که در بازارهای خارجی امروز داریم، بسیار مطلوب بوده و حضور رایزنان بازرگانی خارجی در سیرجان و استان کرمان نقطه عطف صادرات بیشتر است و 565 تاجر فعال دارای کارت معتبر تجارت و صادرات در استان کرمان هستند که نویدبخش شکوفایی بیشتر کرمان در این زمینه است.

زریسفی سرانه صادراتی استان کرمان را 350 دلار عنوان کرد و گفت: با وجود برخی تحریم‌ها اما در سال جاری صادرات از استان کرمان به کشورهای هند، عراق، چین، ترکیه و گرجستان با رشد خوبی مواجه شده است.

سرمایه‌گذاری گل‌گهر در کشورهای خارجی

نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی هم در این نشست گفت: تاکنون به‌ فکر ایجاد زیرساخت‌های تولیدی و صادراتی بودیم و امروز برای حمایت جدی از تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران و کارآفرینان در تلاش هستیم که این زمینه هم فراهم شده است و باید برای صادرات پسته، فرش و محصولات تولیدی صنعتی و معدنی اقدام کرد و حضور رایزنان بازرگانی از 24 کشور جهان نقطه عطفی در محقق شدن صادرات بیشتر از شهرستان سیرجان و استان کرمان است.

شهباز حسن‌پور رفع دغدغه اشتغال را تولید و صادرات بیشتر و باکیفیت اعلام کرد و افزود: حضور رایزنان تجاری در کرمان در راستای آشنایی کامل با توانمندی‌های استان کرمان و سیرجان است که ادامه می‌یابد.

در ادامه این نشست معاون تولید و بهره‌برداری مجتمع سنگ‌آهن گل‌گهر سیرجان به حجم ذخیره معدنی و طرح‌های توسعه گل‌گهر اشاره کرد و بیان داشت: ما در طرح‌های توسعه و افزایش ظرفیت تولید به‌دنبال تامین خوراک فولاد کشور هستیم و می‌خواهیم در سایر کشورها هم سرمایه‌گذاری برای ذخایر معدنی و عرضه محصولات و تجارت داشته باشیم.

وحید خلیلی افزود: حضور رایزنان تجاری می‌تواند، کمکی به توانمندی برای توسعه صادرات و ایجاد زیرساخت‌ها در راستای فعالیت فعالان بخش صادرات باشد.

انتهای پیام/م
برچسب ها: کرمان ، بازرگانی ، سیرجان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.