رضا یزدانی که فیلم "یه تصادف ناجور" را برای جشنواره فیلم و عکس همراه تهران ساخته ، تکنیک صدابرداری و فیلمبرداری کارش را با استفاده از تکنیک صدابرداری و فیلمبرداری زیر آب معرفی کرد.

به گزارش حوزه سینما باشگاه خبرنگاران به نقل از ستاد خبری جشنواره فیلم و عکس همراه تهران، رضا یزدانی در این نشست که با حضور مهیار جوادی فر و علی اوجی برگزار شد،  فیلم ساخته شده را بیشتر به یک ویدئو کلیپ نزدیک دانست.
 
رضا یزدانی در ابتدای این نشست به حضور خود در فضای سینما و تلویزیون اشاره کرد و گفت : وقتی از طرف این جشنواره برای ساختن فیلم به من پیشنهاد دادند ابتدا قبول نکردم، اما بعدا تصمیم گرفتم تا به نحو دیگری این کار را انجام دهم.
 
این خواننده افزود : تصمیم گرفتم تا یکی از ترانه هایم را اجرا کنم و ابتدا و انتهای آن را دو قسمت اضافه کنم تا به فیلم کوتاه شبیه شود.
 
یزدانی ترانه به کار رفته در این فیلم را متعلق به یک سریال تلویزیونی خواند و ادامه داد : محل فیلمبرداری ما محل فیلم یاد شده است. همیشه دوست داشتم تا کاری را به صورت پلان سکانس کار کنم و در این جشنواره این فرصت دست داد.
 
مهیار جوادیفر نیز که به عنوان مجری در این جلسه حضور داشت پس از معرفی سوابق هنری و موسیقایی یزدانی از او درباره انپیزه ساخت این فیلم کوتاه و امکان تجربه مجدد فیلمسازی با موبایل پرسید که یزدانی تاکید کرد: قطعا این تجربه را ادامه خواهم داد.
 
* جایگاه موبایل در عصر حاضر
 
رضا یزدانی موبایل را عضو جدایی ناپذیر از زندگی انسان دانست و تصریح کرد : امروز هر کسی در جمع یا تنها مشغول کار کردن با موبایل است. ما هر روز دقایقی را با موبایل فیلمبرداری می کنیم و اینکه فیلم های شخصی در این جشنواره جنبه عمومی پیدا کرده اند بسیار جذاب و باعث آفرینش فکری است.
 
* سخت بود اما توانستیم
 
در ادامه نشست علی اوجی مشاور و برنامه ریز رضا یزدانی که در این فیلم به عنوان مشاور کارگردان حضور دارد، سوابق فیلم سازی خود را عنوان کرد و گفت : ایده ای که رضا یزدانی برای این فیلم داشت بسیار از لحاظ اجرا برایم سخت به نظر رسید. اما در نهایت بسیار خوب از پس آن برآمدیم.
 
* صدای زیر آب را با موبایل گرفتیم
 
در انتهای این نشست رضا یزدانی به تشریح مراحل ساخت فیلم موبایلی "یه تصادف ناجور" پرداخت و گفت : در ساخت این فیلم برای جلوگیری از تکان های شدید از استیدی کم استفاده کردیم. وی افزود : کیفیتی که از این کار در جشنواره پخش شد بسیار پایین بود .
 
یزدانی اضافه کرد: در مورد صدا برداری، ترانه‌ی این اثر در استودیو ضبط شده است اما ابتدا و انتهای فیلم حتی قسمت زیر آب را با خود موبایل صدابرداری کرده ایم.
 
در انتهای این نشست علی اوجی به کیفیت تصویربرداری که موبایل ها برای تصویربرداران  فراهم کرده اشاره کرد. رضا یزدانی نیز تجربه ی ساخت فیلم با موبایل را بسیار خوب خواند و نسبت به ادامه کار با موبایل ابراز علاقه کرد.


انتهای پیام/ اس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.