رئیس اتحادیه باغداران:

وعده‌ی پرداخت خسارت برف سنگین سال گذشته به باغداران اجرایی نشد

بیابانی گفت: وعده‌ی پرداخت خسارت به باغات مرکبات شمال کشور که بیش از برآوردهای صورت گرفته بود اجرایی نشد و ما هنوز هم منتظر دریافت این خسارت هستیم.

عنایت الله بیابانی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ اظهار داشت: قرار بود که ستادهای بحران استان‌های شمالی کشور این برآورد خسارت را انجام دهند و بعد از برآورد این خسارت‌ها را اعلام کنند که  این کار صورت گرفته ولی متاسفانه این آمار دقیقا اعلام نشده است.
 
وی افزود: علت گرانی میوه کمبود آن در داخل نیست بلکه این افزایش قیمت تحت تاثیر حمل و نقل،‌افزایش هزینه‌های سوخت و تولید که بازار را تحت الشعاع قرار داده و ما شاهد روند صعودی محصولات باغی و کشاورزی در کشور هستیم.
 
بیابانی با اشاره به راه‌کارهایی برای کاهش قیمت میوه در سطح کشور تصریح کرد: اگر بازار این محصولات کشاورزی در اختیار تولید کننده باشد و قوانین آن آسان‌تر گردد ما شاهد روند نزولی قیمت‌ها در کشور خواهیم بود.
 
رئیس اتحادیه‌ی باغداران با تشریح وضعیت کیفیت کود و سم تولیدی درکشور گفت: متاسفانه طی سال‌‌های گذشته وضعیت کود و سم تولیدی کشور خوب نبوده که ما بارها از سم برای از بین بدن آفت‌ها استفاده می‌کردیم که این باعث افت کیفیت محصو لات کشور شده بود که با تمهیداتی و برنامه‌ریزی‌ها خو بی که وزارت جهاد کشاورزی انجام داده ما در اینده شاهد تولید با کیفیت محصولات کشاورزی در سطح کشور خواهیم بود.
 
بیابانی در پایان یادآور شد: ما هم چنان تولید محصولات ارگانیک در کشور را افزایش خواهیم داد و بحث آموزش کشاورزان و همکاری‌های مناسب و خوب را با فائو(سازمان خوار و بار کشاورزی) داشته و هنوز هم این همکاری‌ها ادامه دارد.
 
انتهای پیام/
برچسب ها: باغداران ، برف ، سنگین ، اجرایی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار