"مهرداد خوشبخت" گفت: یکی از کارکردهای جشنواره مقاومت این است که باعث تشویق و خط دهی درست به فیلمساز جوان می شود.

به گزارش حوزه سینما باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی سیزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت؛ "مهرداد خوشبخت" درباره برگزاری این رویداد سینمایی گفت: قبل از اینکه بخواهیم درباره جشنواره مقاومت و عملکرد آن اظهارنظری داشته باشیم باید بررسی کنیم این جشنواره کارش را با چه هدفی آغاز کرده و در اساسنامه آن چه چیزی آمده است.
 
وی در ادامه افزود: درباره عمکرد جشنواره مقاومت کسی می تواند قضاوت کند که از دوره های ابتدایی در این جشنواره حضور داشته است و فراز و فرودهای آن را دیده است. عملکرد جشنواره مقاومت باید با اساسنامه آن مقایسه شود دراین صورت می توانیم بگوییم که در جهت اهدافش پیش رفته یا نرفته است.
 
کارگردان «عقاب صحرا» گفت: با توجه به اینکه فیلم های زیادی در جشنواره مقاومت حضور دارند، راه انداختن چنین جشنواره ای آن هم در ابعاد بزرگ کار بسیار سختی است اما محمد خزاعی مدیر باتجربه ای است که توانسته جشنواره مقاومت را راه اندازی و مدیریت کند.
 
خوشبخت با بیان اینکه برگزاری هر جشنواره ای نیازمند بودجه است افزود: به نظرم اگر جشنواره ها ردیف بودجه مستقلی داشته باشند بهتر است زیرا جشنواره بنا بر نیاز جامعه برپا می شوند بنابراین برای برپا کردن آنها باید هزینه کنیم مخصوصا برای جشنواره مقاومت که از نظر موضوع و محتوا از اهمیت ویژه ای برای کشور برخوردار است.
 
وی با بیان اینکه حمایت ها باید از فیلم های حوزه جنگ و دفاع مقدس بیشتر باشد گفت: در طول 30 سال گذشته فیلم های زیادی در این حوزه ساخته شده است که برخی از آنها ماندگار هم شدند اما باید توجه داشته باشیم که این حمایت‌ها کم بوده است زیرا متاسفانه امروز تعداد فیلم های دفاع مقدس و زیرمجموعه های مربوط به آن از تعداد انگشتان دست هم کمتر است.
 
کارگردان «صدای پای من» با بیان اینکه جشنواره ویترینی برای همه دنیا است گفت: همه کشورها فیلم های خود را با توجه موضوع به جشنواره های مختلفی می فرستند و این امر در اکران آنها تاثیر به سزایی دارد. البته بیشتر جشنواره ها در دنیا موضوعی است نمونه جشنواره مقاومت و دفاع مقدسی که در کشور ما وجود دارد در ایتالیا هم وجود دارد.
 
وی در ادامه افزود: از کارکردهای دیگر جشنواره این است که باعث تشویق و خط دهی درست به فیلمساز جوان می شود. امروز زمان آن رسیده تا فیلمسازان جوان ما هم در حوزه دفاع مقدس و مقاومت فیلم بسازند تا این ژانر سینمایی هیچ وقت از یاد کسی نرود.
 
خوشبخت در ادامه افزود: البته جشنواره مقاومت در سال های گذشته این کار را انجام داده و ادامه هم می دهد. با توجه به بعد بین المللی جشنواره فیلم مقاومت باید برنامه ریزی داشته باشیم تا فیلم های مربوط به دفاع مقدس و مقاومتمان را  در کشورهای دیگر به نمایش درآوریم تا آنها هم با دفاع ما آشنا شوند.
 
وی ادامه داد: باید روابطمان را در این زمینه با کشورهایی که چنین جشنواره ای با این موضوع و محتوا دارند را بیشتر کنیم تا بدین وسیله تبادل فرهنگی نیز ایجاد شود. البته در این میان تبلیغات را نباید از یاد ببریم  زیرا تبلیغات در فروش و پیدا کردن بازار مناسب برای فیلم ها نقش به سزایی دارد.
 
کارگردان «جای او دیگر خالی نیست» با بیان اینکه در جشنواره مقاومت جایزه تدوین و فیلمنامه را گرفته است، گفت: این جشنواره جای خوبی برای پیاده کردن ایده ها و طرح ها در زمینه جنگ است. در طول این سال ها در فیلم ها به جنگ و رشادت ها زیاد پرداخته شده است و امروز زمان آنست تا به حاشیه های جنگ پرداخته شود.
 
وی با بیان اینکه بهتر است دبیر جشنواره مقاومت ثابت باشد، افزود: در همه  زمانیکه مدیری کارش را به درستی انجام می دهد برای نتیجه گرفتن و به بار نشستن ایده ها و طرح هایش آن مدیر را سال ها نگه می دارند اما متاسفانه در کشور ما بدین شکل نیست. محمد خزایی در طول برگزاری چند دوره از جشنواره مقاومت نشان داده مدیر خوبی است و درست عمل می کند ضمن اینکه در طول این سال ها در این زمینه توانسته با برخی کشورها هو ارتباط خوبی برقرار کند و به نوعی به این جشنواره اعتبار بخشیده است.


انتهای پیام/ اس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.