نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس گفت: ضعف مدیریتی در استان مرکزی و سپردن این استان به افراد بی کفایت و نالایق، اکثر مردم ساوه و زرندیه درخواست الحاق به استان قم را دارند، لطفا به داد مردم ساوه و زرندیه برسید.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، شهلا میرگلوی‌بیات در نشست علنی امروز (یکشنبه 30 شهریور ماه) مجلس شورای اسلامی، در تذکر شفاهی با یادآوری اینکه آقای رئیس جمهور فرصت خدمتگزاری کوتاه است، گفت: از جنابعالی تقاضا داریم اجازه ندهید فرصت سوزی شود.

وی افزود: مردم مشکلات اقتصادی فراوانی دارند و دیگر قادر به انجام بازی‌های سیاسی کودکانه نیستند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تصریح کرد: ضعف مدیریتی در استان مرکزی و سپردن این استان به افراد بی کفایت و نالایق، اکثر مردم ساوه و زرندیه درخواست الحاق به استان قم را دارند، لطفا به داد مردم ساوه و زرندیه برسید.

میرگلوی‌بیات در تذکری خطاب به وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز ادامه داد: آقای وزیر به کمک کارگران شرکت پروفیل ساوه بشتابید، شرکتی با 920 کارگر که 4 ماه حقوق آنها پرداخت نشده است آیا می دانید سفره خالی یعنی چه؟ آیا می دانید کارگر بیمار و بدون اعتبار دفترچه یعنی چه؟چه زمانی مطالعات شما پایان می‌گیرد.

وی خطاب به هیئت وزیران گفت: این چه حمایت از تولید است که به دلیل کاهش بی‌دلیل تعرفه گمرکات واردات در سال 92 از 40 درصد به 20 درصد رسیده اس اعطای وام بانکی با 30 درصد به تولیدکنندگان و دادن ارز 2500 تومان هم به واردکننده و تولید کننده موجب واردات کالاهای بی کیفیت، لوکس و اتومبیل‌های میلیاردی به کشور شده که تا 125 درصد افزایش و واحدهای تولیدی دچار رکود و تعطیلی کارخانه‌ها شده است.

میرگلوی‌بیات خطاب به وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی گفت: بیمه کارگران ساختمانی شهرستان ساوه و زرندیه سهم کوچکی از استان مرکزی را داراست و این بی‌عدالتی در توزیع ،فریاد کارگران ساختمانی در این شهرستان ها را بلند کرده است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس همچنین در تذکری به وزیر جهاد کشاورزی با طرح این سؤال که چه زمانی به داد کشاورزان می رسید افزود: این چه حمایت از کشاورزی است چرا به فکر کشاورزان نیستید با وجود مشک کم آبی شاهد هدررفت آب هستیم در حالی که می‌توان با احداث سد ذخیره‌سازی لازم را انجام داد.

وی افزود: در نبود حمایت‌ها بسیاری از کشاورزان به علت مشکلات مالی فراوان مالی به مجموعه افراد تحت پوشش کمیته امداد می‌پیوندند.

میرگلوی‌بیات در تذکری به وزیر نیرو از قطعی آب شرب در زرندیه و ساوه در ماه مبارک رمضان انتقاد کرد ادامه داد: شاخص برخورداری آب شب روستایی در این شهرستان از سطح متوسط استان مرکزی کمتر است در حالی که شاخص برخورداری این استان از سطح متوسط کشوری بیشتر است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس خاطر نشان کرد: در حالی که با بحران آب مواجه هستیم به علت فرسودگی شبکه‌های آبرسانی شاهد هدر رفت آب هستیم که ریشه این مشکل سوء مدیریت‌ها است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار