آریایی نژاد گفت: اگرچه یکی از مهمترین عوامل اجرایی در حوزه‌ی بهداشت و درمان پزشکان عمومی هستند، اما در سال‌‌های اخیر پزشکان عمومی از حق خود محروم شده‌اند.

احمد آریایی نژاد عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: اگرچه یکی از مهمترین عوامل اجرایی در حوزه‌ی بهداشت و درمان پزشکان عمومی‌اند اما در سال‌های اخیر حق پزشکان عمومی خورده شده است و در واقع طرح ارتقاء نظام سلامت نیز پزشکان عمومی را به حاشیه رانده است.

وی گفت: اگرچه پزشک عمومی بیش از PHD سایر رشته‌ها درس خوانده است اما این قشر نه تنها به لحاظ حقوقی جایگاه مناسبی ندارند بلکه حتی حق هیات علمی شدن هم ندارند.

وی با بیان اینکه پزشک عمومی به علت وجود متخصصین نمی‌توانند عضو هیات علمی شوند، خاطرنشان کرد: تبعیض شغلی رضایت پزشکان عمومی را پایین آورده است و این در حالی است که بار اصلی اورژانس و درمانگاه‌ها بر دوش پزشکان عمومی است.

وی یادآور شد: باید در سنجش آموزش و دانشگاه‌ها و وزارت بهداشت و درمان نسبت به توزیع عادلانه مسئولیت‌ها و درآمدها در خصوص رشته پزشکان عمومی بازنگری شود، و نباید فراموش کنیم طرح پزشک خانواده و طرح تحول نظام سلامت بدون بازوی پزشکان عمومی ناتمام می‌ماند.


انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار