در آستانه بازگشایی مدارس صورت می‌گیرد؛

ارتقای ایمنی تردد دانش آموزان در منطقه 5

معاون امور شهری و فضای سبز شهرداری منطقه 5 گفت: جهت ارتقای ایمنی تردد و کاهش مشکلات در روزهای ابتدایی مهر به شهروندان آموزش های ترافیکی ارائه می‌شود.

 رضا مددی معاون امور شهری و فضای سبز شهرداری منطقه 5 در گفتگو با  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، گفت: با هدف افزایش نشاط و شادابی دانش آموزان در آستانه فرا رسیدن ماه مهر طرح آماده سازی مدارس  در قالب نقاشی دیواری، حذف اغتشاشات بصری اجرا شد.
 
وی ادامه داد: با هماهنگی اداره زیباسازی منطقه و همچنین نواحی 7 گانه طرح‌های  هنری با محتوای فرهنگی و آموزشی در قالب نقاشی دیواری در 5 هزار متر مربع از مدارس اجرا شد.
 
وی در ادامه افزود: به منظور حذف اغتشاشات بصری و زیباسازی فضاهای آموزشی بیش از 29 هزار مترمربع از دیواره‌های مدارس نیز با مواد پوشاننده پاکسازی شد.
 
معاون شهرداری منطقه 5 از بهسازی وسایل ورزشی و مبلمان داخلی مدارس را از دیگر برنامه‌های اجرایی  برشمرد و گفت: در این راستا با توجه به اهمیت ارتقای سلامت جسمی و روحی و دانش آموزان تجهیز و مناسب سازی فضاهای ورزشی مدارس در دستور کار قرار گرفت.
 
وی با اشاره به اجرای تبلیغات وسیع شهری با محتوای مناسب با ایام بازگشایی مدارس اشاره کرد و گفت: در تبلیغات شهری پیام‌های فرهنگی، ترافیکی و همچنین  آموزش جهت ارتقای ایمنی تردد و کاهش مشکلات تردد در روزهای ابتدایی مهر به  شهروندان ارائه می شود.
 
مددی در پایان از توزیع بروشورهای آموزشی با محتوای پیام‌های آموزشی و همچنین هماهنگی با مدارس  جهت تبلیغات محیطی را از دیگر اقدامات استقبال از مهر عنوان کرد.
 
*افتتاحیه طرح شکوفایی عشق ویژه زوج‌های جوان در منطقه 5

معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه 5 از برگزاری مراسم افتتاحیه طرح شکوفایی عشق با حضور زوج‌های جوان در پهنه غرب تهران خبر داد.
 
مسعود خسروی معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه 5 در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، گفت: طرح شکوفایی عشق، طرح آموزشی- ترویجی است که به منظور آموزش و توانمندسازی زوج‌های جوان در مورد زندگی خانوادگی اجرا می‌شود.
 
وی ترویج الگوهای خانواده و زندگی خانوادگی مبتنی بر آموزه‌ های دینی در بین زوج‌های جوان، ارتقای دانش، آموزش و توانمندسازی زوج‌های جوان در زمینه آداب و مهارت‌های مدیریت زندگی خانوادگی و ترویج اخلاق و احکام زندگی خانوادگی مناسبات همسری به زوج‌های جوان را از جمله اهداف برگزاری این طرح برشمرد.
 
وی در ادامه افزود: در این راستا طرح شکوفایی عشق پهنه غرب تهران به میزبانی منطقه 5 برگزار شد و همزمان با برگزاری این مراسم نمایشگاه عفاف و حجاب برای بازدید کنندگان برگزار شد.
 
وی در پایان خاطر نشان کرد: کارگاه‌های آموزی ویژه زوج‌های جوان نیز در مهرماه با حضور اساتید و کارشناسان برگزار می‌شود.
 
*طرح فرهنگی باز باران در منطقه 5 اجرا می‌شود
 
معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه 5 گفت: همزمان با فرا رسیدن بهار علم و دانش، طرح فرهنگی باز باران در مدارس غرب تهران اجرا می‌شود.
 
مسعود خسروی معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه 5 در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران،   گفت: در این راستا با هماهنگی نواحی 7 گانه نمایشگاه باز باران با طراحی غرفه‌های متنوع و محتوای آموزشی در بوستان جوانمردان آماده استقبال از دانش آموزان و شهروندان است.
 
خسروی با اشاره به اینکه برنامه‌های گسترده فرهنگی و ورزشی در استقبال از مهر پیش بینی شده است، افزود: در این راستا طرح فرهنگی باز باران در قالب برپایی نمایشگاه در مدارس ارائه آموزش‌های شهروندی سلامت دانش آموزی اجرا می‌شود.
 
وی در ادامه از تهیه و توزیع بروشور‌های آموزشی در مدارس خبر داد و گفت: اداره آموزش و مشارکت‌های شهروندی منطقه با هدف اطلاع رسانی آموزشی به دانش آموزان بسته‌های آموزشی را تهیه و در مدارس توزیع می‌کند.
 
وی طرح شاداب سازی و زیبا سازی محیط شهری و مدارس با جملات تربیتی را از دیگر برنامه‌های طرح باز باران برشمرد.
 
خسروی همچنین از طرح‌ تجهیز کتابخانه مدارس اظهار داشت: به منظور ترویج فرهنگ مطالعه و ایجاد بستر مناسب همزمان با اجرای طرح استقبال از مهر کتابخانه مدارس تجهیز می‌شود.
 
خسروی در پایان از برگزاری جشن کلاس‌ اولی‌ها، نواختن زنگ مهر و دانش و حمایت تحصیلی از کودکان ایتام را از دیگر برنامه‌های پیش بینی شده در طرح استقبال از مهر عنوان کرد.

*روایت نا گفته‌های دفاع مقدس در محلات
 
معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه 5 گفت: در راستای گرامیداشت هفته دفاع مقدس، نمایشگاه رزمی – فرهنگی حماسه دیروز به مدت یک هفته در جنت آباد برگزار می‌شود.
 
مسعود خسروی معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه 5 در گفتگو با  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، گفت: در این نمایشگاه سعی می‌شود صحنه عملیات دفاع مقدس برجسته سازی شده تا شرکت کنندگان بتوانند در مدت برپایی این نمایشگاه با جزئیات و برجستگی‌های عملیات‌های دفاع مقدس آشنایی پیدا کنند.
 
وی ادامه داد: تلاش بر این است که در قالب نمایشگاه رزمی – فرهنگی اسناد و آثار به دست آمده از این دفاع جانانه به صورت زنده و عملی به نمایش گذاشته شود.
 
معاون شهردار منطقه در ادامه تصریح کرد: نمایشگاه از تاریخ 31 شهریور به مدت یک هفته در میدان چارباغ جنت آباد بر پا و آماده استقبال از شهروندان است.
 
وی در ادامه افزود: زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا و مجاهدت‌های 8 سال دفاع مقدس حداقل وظیفه دین و شرعی ماست و برپایی اینگونه نمایشگاه در محل‌‌های عمومی می‌تواند باعث تثبیت رابطه نسل سوم با انقلاب شود و از سوی دیگر آنان را متوجه کند که این انقلاب عظیم چه طوفان‌ها و بلایایی را با اقتدار و عظمت پشت سر گذاشته است.

*برگزاری مسابقه مهارتی و جشنواره غذا در سرای محله شهر زیبا در منطقه 5
 
مسئول آسیبهای اجتماعی شهرداری منطقه 5 از برگزاری مسابقه مهارتی و جشنواره غذا با هدف اشاعه فرهنگ مصرف محصولات غذایی سالم در خانه کارآفرینی شهر زیبا خبر داد.
 
قشقایی مسئول آسیبهای اجتماعی شهرداری منطقه 5 در گفتگو با  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، گفت: این جشنواره‌ها با همکاری سن کارآفرینی و بانوان در قالب برنامه‌های فرهنگی و آموزشی از ساعت 9 صبح تا 14 بعد از ظهر امروز با حضور مدیر ارج و کارشناسان ناحیه یک اجرا می‌شود.
 
وی خاطر نشان کرد: در این جشنواره 5 نفر به عنوان برترین در مسابقه آشپزی و مهارت انتخاب می شوند.
 
 
*اجرای 20 پروژه مطالعاتی تاثیرات اجتماعی در منطقه 5
 
معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه 5 گفت: 20 پروژه مطالعاتی طرح اتاف به منظور تاثیرات اجتماعی و فرهنگی در سطح محلات غرب تهران انجام می‌شود.
 
مسعود خسروی معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه 5 در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، گفت: طرح اتاف تحت عنوان ارزیابی تاثیرات اجتماعی و فرهنگی یکی از رویکرد‌های مهم مدیریت شهری است که با هدف ارتقای کیفی پروژه‌های شهری اجرا می‌شود.
 
وی ادامه داد: بررسی و شناسایی تاثیرات و پیامد‌های نهان( مثبت و منفی) اجتماعی و فرهنگی و ارائه راهبرد و راهکار برای هر گونه مداخله در زندگی شهروندان اعم از سیاست‌ها، برنامه‌ها، طرح‌ها و پروژه‌ها در مقیاس فراملی، ملی، منطقه‌ای، شهری، محلی و بهبود سطح کیفیت زندگی شهروندان از جمله اهداف اجرای طرح است.
 
معاون شهردار منطقه 5 در ادامه تصریح کرد: با هماهنگی دفتر مطالعات اجتماعی 20 پروژه مطالعاتی تاثیرات اجتماعی و فرهنگی انجام شد.
 
وی افزود:‌ طرح‌های مطالعاتی برای پروژه‌هایی همچون مجموعه‌های ورزشی در حال احداث،‌ مجموعه فرهنگی و ورزشی شهربانو، سرای محلات، مسیر‌های دوچرخه‌سواری اجرا می شود.
 
خسروی خاطر نشان کرد: نتایج مطالعات ارزیابی تاثیرات اجتماعی و فرهنگی جهت بهره‌گیری در اجرای تصمیم‌گیری ارائه می شود.
 
انتهای پیام/
برچسب ها: تردد ، ارائه ، کاهش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار