اجرایی کردن تمامی فصل‌ها و زیربخش‌های سیاست‌های کلی علم و فناوری که از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ شده است، نیازمند بهره‌جستن از پتانسیل تمامی نخبگان کشور و همکاری جمعی مجلس، شورای انقلاب فرهنگی، معاونت علم و فناوری، دولت و سایر ارگان‌های مرتبط است.

سلیمی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: عملیاتی شدن سیاست‌های کلی علم و فناوری که از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ گردید، نیازمند همکاری و بسیج جمعی تمامی ارگان‌ها و سازمان‌های ذی‌ربط است. 

وی گفت: متأسفانه در حال حاضر کمتر از یک درصد بودجه ناخالص ملی در بخش پژوهش هزینه می‌شود در حالیکه در قانون پنجم توسعه مقرر شده بود سه درصد از بودجه ناخالص داخلی در بخش پژوهش هزینه شود. 

وی با بیان اینکه اگر سیاست‌های کلی علم و فناوری نیز دچار روزمرگی و شعارزدگی شود هیچ موفقیتی در این زمینه عاید کشور نخواهد شد، خاطرنشان کرد: تمام سازمان‌ها و ارگان‌های مرتبط از جمله مجلس، شورای انقلاب فرهنگی، معاونت علم و فناوری و دولت باید سعی کنند همت خود را بر روی سیاست‌های علم و فناوری معطوف سازند و از تشکیل ستاد‌ها و کمیته‌های مجزا در این زمینه پرهیز کنند. 

وی افزود: بهره بردن از پتانسیل تمامی نخبگان و پرهیز از برگزاری سمینار‌ها و همایش‌ها متعدد و غیر مؤثر یکی از راههای پیشبرد اهداف مورد نظر مقام معظم رهبری در حوزه علم و فناوری است. 



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار