ایالات متحده علیرغم موضعگیری ضدسوری خود از سه سال گذشته اکنون ناچار است برای رهایی از مرداب خودساخته ای بنام "داعش" از دمشق کمک بگیرد .

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از گلف نیوز ؛  اقدامات تروریستی اعضای داعش در سوریه دولت بشار اسد را وادار کرده است تا با استفاده از بمباران های هوایی برخی مواضع آنها را در شهرهای مختلف این کشور مورد هدف قراردهد . اگرچه از انتظار بسیاری از افراد و کارشناسان بین المللی بعید به نظر می رسید که این حملات دمشق علیه داعش بتواند نتایج موثری ایجاد کند اما اکنون مشاهده می شود که این حملات موجب تضعیف بی سابقه موقعیت این تروریست ها در این کشور شده است . 

در حالی که طی ماه های اخیر تمرکز اصلی افکار عمومی دنیا بر روی مبارزه با داعش قرار گرفته بشار اسد وفق شد بدور از هجمه های رسانه ای غرب و تبلیغات ضدسوری گسترده در آنها به حملات شدید خود علیه شورشیان مسلح و تروریست های داعشی مستقر در شهرهای سوریه بپردازد . 

در ادامه این مقاله آمده است : در همین حال جنگنده های آمریکایی نیز طی روزهای گذشته به بهانه بمباران مواضع داعش به خاک سوریه تجاوز کرده و مناطقی ازاین کشور را مورد هدف قرار داده اند . اما نکته حائز اهمیت این است که آیا بمباران ها در داخل سوریه توسط جنگنده های آمریکایی و ارتش بشار اسد به شکل متحد و هماهنگ با یکدیگر انجام می شود و یا فقط اهداف این حملات یکسان است‌؟

احمد خلیدی ، کارشناس و محقق فلسطینی در روزنامه نیویورک تایمز نوشت : درخواست های فراوانی در واشنگتن مبنی بر لزوم همکاری آمریکا با تهران و دمشق برای مقابله با داعش مطرح می شود . تریتا پارسی منطق این درخواست ها را سیاست آمریکایی " دشمن دشمن من دوست من است "‌می داند اما واقعیت این است که لندن و واشنگتن برای خروج از مردابی که بدست خود در سوریه و عراق ایجاد کرده اند نیازمند قدرت های منطقه ای مانند ایران و سوریه دارند . 

واقعیت این است که ماشین های امنیتی بشار اسد موفق شده اند مبارزه موفقیت آمیزتری را با تروریستهای تکفیری _ بعثی ، شورشیان داخلی و افراد مسلح در مقایسه با اقدامات مداخله جویانه و بدون برنامه ریزی صحیح آمریکا داشته باشند .

برخی از کارشناسان معتقدند درگیری نیروهای سوری با تروریست ها تاکنون نتایج برد_ برد داشته اما به اذعان سرکردگان داعشی و تکفیری طی یک سال گذشته نیروهای تروریست شکست های بی سابقه ای را از ارتش سوریه متحمل شده و وادارشده اند که از مناطق بسیاری عقب نشینی کنند . 

دراین میان نمی توان از نقش بی بدیل ایران و حزب الله لبنان در تقویت روحیه نیروهای دولتی سوریه گذشت . بشار اسد با حمایت های سیاسی و جغرافیایی دو هم پیمان قدرمند خوددر منطقه توانسته از آغاز حمله به خاک سوریه در برابر تعداد زیادی از تروریست های مسلح اعزامی از کشورهای مختلف دنیا ایستادگی کند . 

در انتهای این مقاله آمده است :‌ در کنار پیشنهاداتی که برخی محققان و کارشناسان بین المللی مبنی بر لزوم همکاری غرب با دولت سوریه به منظور سرکوب داعش انجام می دهند شواهد و مدارک روی زمین نیز دال بر نیازی است که واشنگتن برای خروج از مرداب خودساخته خود بنام "داعش" به اسد و هم پیمانانش دارد . 




انتهای پیام / 
برچسب ها: اسد ، داعش ، همکاری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار