معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: بر اساس ابلاغیه مقام معظم رهبری، هم اکنون در حوزه‌های جدید علمی و علوم انسانی از سایر کشور عقب مانده‌ایم.

سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در گفتگو با خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران گفت: در راستای ابلاغیه‌ مقام معظم رهبری در خصوص سیاست‌های علم و فناوری باید بگویم که اساس این سیاست‌ها، توجه به توسعه پارک‌های علم و فناوری، علوم پایه و علوم انسانی مد نظر قرار گرفته است، که هم اکنون در حوزه‌های جدید علمی همچون علوم شناختی از دنیا عقب مانده‌ایم و باید تلاش‌های بیشتر صورت گیرد. 

وی به توسعه علم نانو اشاره کرد و افزود: در حوزه علوم نانو چون زمان مناسبی فعالیت خود را آغاز کرده ایم، توانستم یکی از کشورهای برتر در این حوزه به شمار بیایم و این در حالی است که در زمینه علوم شناختی بحث علوم جدید موجب اقتدار کشوری می‌شود و باید پیگیری لازم در این راستا شکل گیرد. 

وی در پاسخ به سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران مبنی بر توسعه فعالیت‌ها در زمینه علوم انسانی اظهار داشت: ما باید فعالیت گسترده ای در زمینه علوم انسانی داشته باشیم که در این راستا معاونت نیز برنامه‌های در دست اجرا دارد. 


 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.