دبیر اجرایی کنگره از برگزاری کنگره توسط آن مرکزخبر داد و گفت: در خلال برگزاری این کنگره از ۵۰ سال تلاش آموزشی، پژوهشی و اجتماعی دکتر یحیی دولتی بنیانگذاراولین مرکز تحقیقاتی پوست کشور تجلیل خواهد شد.

به گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران، دکتر منصور نصیری کاشانی دانشیار دانشگاه علوم پزشکی تهران و دبیر اجرایی کنگره بین المللی پوست، زیبایی و لیزر اظهار داشت: هر ۳ سال یکبار مرکز آموزش و پژوهش بیماریهای پوست و جذام کنگره تخصصی پوست برگزار می‌کند. 

وی افزود: کنگره پوست و جذام ۷ آبانماه سال جاری به مدت سه روز در هتل المپیک تهران برگزار خواهد شد، این کنگره یکی از معتبر‌ترین کنگره‌های پوست به شمار می‌رود و تمامی مهمانان آن خارجی هستند و سخنرانی داخلی نداریم و این امر یکی از خصوصیت‌های بارز این کنگره است. 

نصیری کاشانی ادامه داد: دراین کنگره شخصیت‌های برجسته علمی از کشورهای امریکا، کانادا، انگلیس، آلمان، فرانسه و دیگر کشور‌ها در خصوص تازه‌های بیماری‌های پوست، لیزرو زیبایی صحبت می‌کنند. 

دبیر اجرایی کنگره پوست و جذام، بیان داشت: در طول سه روز برگزاری کنگره پوست و جذام بیش از ۳۰ نفز از صاحبنظران در ۵۰ موضوع سخنرانی می‌کنند. 

نصیری کاشانی هدف از برگزاری کنگره بهره گیری از تازه‌ترین منابع دنیا و تحقیقات به روز و به کار گیری آن در درمان بیماری‌ها و خدمات رسانی به مردم بیان کرد و گفت: سعی ما بر این است با بررسی تجربیات افراد شرکت کننده در این کنگره اطلاعات خود را به روز‌تر کنیم چرا که به هر میزان دستاورد‌ها و دانش خود را در حوزه پزشکی ارتقا دهیم، مردم از آن بهره‌مند خواهند شد. 

وی تجلیل از ۵۰ سال تلاش آموزشی و پژوهشی دکتر یحیی دولتی بنیانگذار مرکز آموزش و پژوهش بیماریهای پوست و جذام را از دیگر برنامه‌های این کنگره دانست و افزود: این مراسم روز ۸ آبانماه همزمان با ۸۰ سالگی این استاد گرانقدر برگزار خواهد شد. 

دبیر اجرایی کنگره پوست و جذام خاطرنشان کرد: کمیته برگزار کننده به ریاست استاد دکتر پرویز طوسی تا بحال چندین جلسه برگزار کرده و در مورد کم وکیف این مراسم تصمیم گیری کرده است. در این کمیته اساتیدی از دانشگاههای علوم پزشکی تهران، شهید بهشتی و ایران عضویت دارند. 

 در روز مراسم نکوداشت استاد یحیی دولتی، از کتاب زندگینامه، فیلم، تمبر یادبود، مجسمه و آثار مکتوب بنیانگذار اولین مرکز تحقیقاتی پوست کشور نیز رونمایی می‌شود همچنین در حاشیه این کنگره شرکت‌های تولید کننده تجهیزات پزشکی و لیزری نیز نمایشگاهی را برپا خواهند کرد و محصولات خود را در معرض دید بازدیدکنندگان قرار خواهند داد. علاقمندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت اینترنتی www. crtsdl. tums. ac. ir و یا با شماره تلفن ۸۸۹۶۳۸۰۴ تماس حاصل نمایند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار