فرماندار استهبان گفت: به‌مناسبت بزرگداشت هفته دفاع مقدس از فردا یادواره 90 شهید بخش رونیز روستای محمدآباد دهستان خیر از توابع این شهرستان برگزار می‌شود.

به گزارش گروه استان‌هاي باشگاه خبرنگاران؛ محمدمهدی شرفی بعدازظهر امروز در حاشیه راه‌اندازی درمانگاه سیار سیدالشهدا استهبان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در این یادواره ماکت عملیات سالروز شکست حصر آبادان توسط دلاورمردان عرصه دفاع مقدس در معرض دید علاقه‌مندان گذاشته می‌شود و نیز محفل انس با قرآن و سخنرانی از سوی یادگاران مبارزه با استکبار از دیگر برنامه‌های در دست اجرای یادواره شهدا است.

وی از اجرای 55 برنامه فرهنگی، آموزشی و عمرانی در هفته دفاع مقدس در این شهرستان خبر داد و افزود: افتتاح ساختمان انتقال خون، احداث راه، دیدار با خانواده شهدا، تجلیل از رزمندگان، برپایی محفل انس با قرآن، نمایشگاه کتاب و مسابقه‌های ورزشی از دیگر برنامه‌های در دست اجر در این هفته بوده است.

فرماندار استهبان خاطرنشان کرد: راه‌اندازی درمانگاه سیار حضرت سیدالشهدا این شهرستان که به‌طور رایگان از سوی 60 پزشک متخصص در مدت سه روز بیماران محروم و کم‌برخورداری که توان رفتن به شهرهای بزرگ را برای درمان ندارند، معاینه و مداوا می‌کنند، گامی مؤثر در خدمت به این قشر از جامعه است.

شرفی در مورد اقتصاد این شهرستان که بر پایه کشاورزی و دام‌پروری استوار است، افزود: استهبان بزرگ‌ترین تولیدکننده انجیر خشک دنیا با بیش از 2 میلیون درخت در سطح 22 هزار هکتار مناظر بدیع و بی‌نظیری را در سطح جهان در اختیار دارد.

این مسئول بیان داشت: از تولید 200 هزار تن انجیر دیم در سال، 150 هزار تن به دیگر کشورهای جهان صادر می‌شود که نقش بسرایی در ارزآوری برای میهن اسلامی‌مان به‌ویژه استان فارس دارد.

فرماندار استهبان اضافه کرد: انگور، بادام، انار، مرکبات و نیز محصولات زراعی زعفران، گندم، جو، پنبه، ذرت، حبوبات، صیفی‌جات و کارخانه‌های سیمان، فرآورده‌ای لبنی، سردخانه، کارگاه‌های بسته‌بندی و فرآوری انجیر از دیگر جلوه‌های کم‌نظیر در این شهرستان است.

منبع: فارس

انتهای پیام/ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.