معاون هماهنگ کننده ستاد کل نیروهای مسلح گفت: هر وقت اسم ارتش برده می‌شد، دشمن می‌ترسید و هراس داشت، لذا کودتای نقاب را طرح‌ریزی کردند تا مردم اعتماد خود به ارتش را از دست بدهند، اما با هوشیاری نیروهای ارتشی و مردم این طرح نیز خنثی شد.

به گزارش خبرنگار دفاعی- امنیتی باشگاه خبرنگاران، امیر سرلشکر "حسنی سعدی" معاون هماهنگ کننده ستاد کل نیروهای مسلح در گردهمایی سراسری فرماندهان دفاع مقدس تحت عنوان "قافله خورشید" با بیان اینکه ما باید همیشه خود را در برهه زمان قرار دهیم تا بتوانیم درست در شرایط تصمیم گیری کنیم، اظهار داشت: انقلاب شکوه‌مند اسلامی در ۲۲ بهمن ماه سال ۵۷ پیروز شد، اما چندی از این پیروزی نگذشته بود که ضدانقلاب مخصوصاً در کردستان سر به شورش زد که آن زمان تنها نیروی منسجم کشور، ارتش بود.   
 
وی ادامه داد: ارتش در آن زمان فرمانبردار حضرت امام خمینی(ره) بود و در این راستا قدم در حفظ انقلاب می‌گذاشت و با فرمان حضرت امام(ره) برای سرکوب ضد انقلاب در کردستان وارد عمل شد.   
 
معاون هماهنگ کننده ستاد کل نیروهای مسلح تصریح کرد: هدف ضد انقلاب در آن برهه زمانی ضربه زدن به انقلاب بود که در مدت ۲۰ ماه از آغاز جنگ تحمیلی به طور کلی ارتش جمهوری اسلامی ایران در کردستان درگیر مبارزه با نیروهای ضد انقلاب بود.   
 
وی با بیان اینکه آن‌ها با درگیر کردن ارتش در کردستان می‌خواستند آسان‌تر به اهداف خود برسند، اظهار داشت: در آن زمان دو سوم ارتش در منطقه کردستان از اشنویه آذربایجان غربی تا سنندج حضور داشتند تا بتوانند ضدانقلاب و منافقین را در آن منطقه سرکوب کنند.   
 
امیر حسنی سعدی تصریح کرد: اگر دشمن ضد انقلاب، رژیم بعث عراق و استکبار در منطقه کردستان موفق می‌شد تا به اهدافش برسد، شاید ۸ سال جنگی که بر ایران تحمیل کردند شروع نمی‌شد و آن‌ها در این فکر بودند که پس از پیروزی منافقین بر نیروهای ارتش بتوانند به اهداف دیگر خود برسند که با جانفشانی‌های صورت گرفته توسط رزمندگان اسلام از جمله ارتش و نیروهای مردمی و سپاه، نتوانستند به این هدف خود برسند.   
 
وی در ادامه گفت: وقتی جنگ شروع شد، اکثر یگان‌های ارتش در کردستان حضور داشتند تا با ضدانقلاب بجنگند و آن یگان‌هایی که در پادگان مستقر بودند با خیانت عده‌ای اجازه خارج شدن از پادگان برای دفاع از کشور خود را نداشتند.   
 
معاون هماهنگ کننده ستاد کل نیروهای مسلح افزود: ضد انقلاب از درگیری‌های بوجود آورده در کردستان به دنبال انحلال ارتش بود تا بتواند ضربه محکمی را بر پیکره انقلاب اسلامی ایران بزند، اما به لطف خدا و با پشتوانه امام راحل(ره) و ملت، ارتش از تمامی آرمان‌های انقلاب و ملت حفاظت کرد.   
 
وی اظهار داشت: هر وقت اسم ارتش برده می‌شد، دشمن می‌ترسید و هراس داشت، از همین رو آن‌ها می‌خواستند به بدنه ارتش ضربه وارد کنند تا انقلاب اسلامی ایران را از بین ببرند، لذا کودتای نقاب را طرح‌ریزی کردند تا مردم اعتماد خود به ارتش را از دست بدهند، اما با هوشیاری نیروهای ارتشی و مردم این طرح نیز خنثی شد.   
 
وی در ادامه با تقدیر از اقدامات شهید فلاحی در آن دوران تصریح کرد: در آن برهه زمانی شهید فلاحی با زحمات زیادی که در این عرصه کشیدند، توانستند نیروی زمینی را حفظ کنند و ارتش با کمک نیروهای مردمی، سپاه، اقدامات رژیم بعث عراق را متوقف کرد و در آن زمان ما با انجام عملیات‌های خود توانستیم از پیشروی‌های دشمن جلوگیری کنیم؛ همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند ۸ سال دفاع مقدس به مردم ما آبرو داد.   
 
وی در پایان با اشاره به وضعیت امروز بازماندگان جنگ تحمیلی و تأکید رسیدگی بر این بازماندگان و خانواده‌هایشان خاطر نشان کرد: این وظیفه بر عهده وزارت دفاع و سازمان تأمین اجتماعی این وزارتخانه است که به بازماندگان و خانواده‌های شهدا توجه و رسیدگی ویژه‌ای کنند.   
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار