خندان دل:

تهیه امکانات آتش‌نشانی متناسب با بلندمرتبه سازی‌ها از توان شهرداری‌ها خارج است

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور گفت: با توجه به این که نبود تجهیزات استاندارد یکی از مشکلات و مسائل مطرح در حوزه آتش نشانی است باید نظام قانونی و ایمنی درکشور تدوین شود.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، خندان دل معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور در گردهمایی مدیران عامل سازمان‌های آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ها و منتخبین پایگاه‌های آتش‌نشانی روستایی کشور که پیش از ظهر امروز با حضور نوذرپور معاون امور شهرداری‌ها، کوشش تبار معاون امور دهیاری‌ها ؛،شریف‌زاده مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی ونیز مدیران شهرداری‌ها و دهیاران سایر نقاط کشور برگزار شد ضمن عرض تبریک به مناسبت هفته دفاع مقدس و سالروز آتش‌نشان با بیان اینکه امروز شاهد از خودگذشتگی آتش‌نشانان در کشور هستیم اظهار داشت: یکی از اولیه ترین انتظارات افراد حفظ امنیت است که در این میان آنچه آتش‌نشانان عرضه می‌کنند بخشی از اقدامات موثر در جهت تحقق این انتظار است.

وی یکی از اصلی‌ترین مشکلات را در خصوص استانداردهای تجهیزات آتش‌نشانی جهت ارائه خدمت به شهروندان عنوان کرد و افزود: در این راستا لازم است نظام قانونی و ایمنی در کشور تهیه وتدوین گردد.

رئیس سازمان شهرداری‌ها و بهیاری‌های کشور با اشاره به وجود بلندمرتبه سازی در بسیاری از کشورها خاطرنشان کرد: اما تمهیدات و امکانات متناسب هم در راستای این بلندمرتبه سازی ها در این کشورها صورت پذیرفته در حالی که تامین این امکانات هم اکنون از دایره اختیارات شهرداری‌ها خارج بوده و باید قوانین، مقررات و تجهیزات کافی برای سازمان‌های آتش‌نشانی به وجود آید ضمن اینکه در این راستا نو سازی تجهیزات نیز امری ضروری است.

خندان دل با بیان این که بیش از 40درصد از حوادث آتش نشانی به واسطه پرتاب اشیا صورت می‌پذیرد افزود: پیشگیری و فرهنگ سازی در این زمینه از اهمیت به سزایی برخوردار بوده که البته در راستای این فرهنگ سازی و تدوین قوانین و مقررات مرتبط با آنان مشکلات ساختاری وجود دارد.

وی با بیان این که در شهرها وجوامع روستایی که دهیاری‌ها در ان استقراریافته‌اند تا حداندکی امکان عرضه خدمات وجود دارد افزود:‌اما مسئله مهم آن است که در زمان بروزحادثه خدمات دهنده اصلی مشخص نیست و متآسفانه این مورد به کرار در زمان بروزحوادث اتفاق می‌افتد و باید تدابیر قانونی در این زمینه صورت پذیرد.

وی با تأکید بر این که با تدوین یک لایحه می توان نواقص موجود در این زمینه را مرتفع نمود افزود:‌ تجهیزات استاندارد، تأمین نیروی انسانی و پرداخت‌های متناسب با کار از جمله موضوعاتی است که باید به اندازه کافی موردتوجه قرارگیردو هرچه زودتر نسبت به رفع آن اقدام شود.

*تأمین نردبان‌های بلند یکی از ضروری‌ترین نیازهای آتش نشانان حوزه شهری است

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی کشور به تجربیات تأسف بار گذشته به دلیل نبودن تجهیزات استاندارد اشاره نمود و اظهار داشت:‌امروز در تلاشیم تا تجهیزات مورد نیاز را در اختیار مراکز قرار دهیم که از آن جمله می‌توان به شهرها ومناطق با جمعیت  کمتر از 50هزار نفر اشاره نمود و این درحالی است که مشکلات فراوانی در شهرها نظیر تأمین نردبان‌های بلند وجود دارد که البته با مذاکرات چند گانه با معاونت راهبردی ریاست جمهوری در صدد  تأمین این تجهیزات هستیم.

خندان دل در ادامه اظهار داشت:‌ هر چند بیش از 500دستگاه ماشین آلات و نیز تعداد قابل توجهی ست‌های در سال جاری میان شهرداری‌ها و بهیاری‌ها توزیع خواهد شد اما با این حال فاصله بسیار از لحاظ تجهیزات ایمنی با استانداردهای جهانی داریم.

وی خاطرنشان کرد: درخصوص اطفای حریق برج‌های بلند به یگان‌های ویژه‌آی نیاز است که در این راستا باید با هم فکری و هم کاری تمامی نهادها اقدامات لازم صورت پذیرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار