میرزا‌جانی گفت: ۷۰ درصد ارتباط ما با جهان اطراف از طریق حس بینایی ایجاد می‌شود و ۸۰ درصد یادگیری از طریق بینایی حاصل می‌شود.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، دکتر علی میرزاجانی رئیس انجمن علمی اپتومتری در نشست خبری چهارمین بزرگداشت روز جهانی بینایی گفت: بیشتر مشکلات جوامع کمتر توسعه یافته، عدم آگاهی و اطلاع رسانی است و نابینایی در این جوامع هم پیرو همین معضل است در ایران اما نقش پیشگیری مهمتر از درمان است. 
 
وی ادامه داد: ۸۰ درصد آسیب‌های بینایی به روش‌های آسان و در دسترس، قابل پیشگیری است. 
در این میان نقش اپتومتریست، در سطح اول خدمات بینایی ارائه خدمات می‌دهد و در تشخیص به موقع بسیار موثر است. 
 
دکتر میرزا‌جانی گفت: برنامه ریزی صحیح، کاهش سطح کار جراحان و هزینه کمتر در نظام تحول سلامت، از فواید پیشگیری و خدمات دهی در سطح اپتومتری است. 


 هماهنگی با آژانس بین‌المللی پیشگیری از نابینایی در راستای غربالگری بومی و منطقه ایی
دکتر سید فرزاد محمدی مدیر برنامه ملی پیشگیری از نابینایی و سلامت چشم وزارت بهداشت در نشست خبری چهارمین بزرگداشت روز جهانی بینایی گفت: در سالهای گذشته با مشارکت وزارت بهداشت این بزرگداشت برگزار شده و از طرف آژانس بین‌المللی پیشگیری از نابینایی، راهکارهایی ارائه شده و ما با توجه به ملاحظات منطقه‌ایی و بومی خود، اهدافی را اجرایی کرده‌ایم. 

وی افزود: همزمان با این روز، امسال برای دومین بار، سمیناری‌ بنام سلامت چشم، اپید‌میولوژی و بیماری چشم، برگزار خواهد شد که تمرکز این سمینار بر بحث سیاست گذاری سلامت، پیشگیری از نابینایی و بیماری شناسی‌ است. 

دکتر محمدی در ادامه گفت: این سمینار با همکاری چند رشته مرتبط با چشم پزشکی شامل اپتومتری، بینایی سنجش، اپیدمیولوژی و پزشکی اجتماعی برگزار خواهد شد. 
 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار