خانواده‌های قربانیان حادثه‌ غرق شدن کشتی "سئول" خواستار لغو نمایش فیلم این حادثه در جشنواره فیلم بوسان شدند.

به گزارش خبرنگار سینمای جهان باشگاه خبرنگاران به نقل از ورایتی؛ در آستانه شروع جشنواره فیلم بوسان (دوم تا یازدهم اکتبر) خانواده های قربانیان حادثه‌ کشتی "سئول" نامه‌ای را برای شهردار بوسان نوشتند و خواستار حذف این مستند از برنامه‌های جشنواره فیلم بوسان شدند.
نمایندگان برخی از این خانواده‌های نامه اعتراضی را به شورای شهر بوسان داده اند. آنها با "سئو- بیونگ سو" شهردار و اعضای شورای شهر که کمیته اداره‌کننده جشنواره را تشکیل می‌دهند، ملاقات کردند.

مخالفان از مقامات شهر درخواست کردند که نمایش فیلم "حقیقت نباید با کشتی سئول غرق شود" لغو شود. فیلمی که کارگردانی آن برعهده‌ی "لی‌سنگ-هو" روزنامه‌نگار و "آن هائه- دیونگ" مستندساز بوده است. تمرکز فیلم بر روی این مطلب است که چرا از تجهیزات غواصی در زمان نجات استفاده نشده است و چگونه به این خاطر زندگی‌هایی از دست رفته است.

در این نامه آمده است:نمایش این مستند که فقط یک جنبه‌ واقعیت را روایت می‌کند برابر با کشتن دوباره قربانیان و خانواده های آنان است. نمایندگان این خانواده‌ها اظهار داشته‌اند که اگر سازمان ها و کمیته‌های مربوط نمایش فیلم را لغو نکنند، قانونی اقدام خواهند کرد.

حادثه کشتی، مرگ و ناپدید شدن 304 نفر را در پی داشت، 205 نفر از این افراد دانش‌آموزان دبیرستانی بودند که به اردوی مدرسه می‌رفتند. دلیل اصلی این حادثه مشخص نشد و دولت کره و سازمان های وابسته متهم به نداشتن صلاحیت و پوشش خبری نادرست شدند. خانواده های این قربانیان به دو دسته‌ی وابستگان دانش‌آموزان و وابستگان غیر دانش‌آموز تقسیم شده‌اند.

سازندگان این فیلم قرار است در نشست خبری که در جشنواره بوسان برگزار می‌شود، راجع به فیلم صحبت کنند.

انتهای پیام/  
 
 
 

برچسب ها: فیلم ، نمایش ، جشنواره
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.