نماینده رئیس جمهوری آمریکا در ائتلاف ضد داعش گفت: کشورش با ایران در عراق همکاری نمی‌کند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران، ژنرال "جان آلن"، نماینده ویژه و هماهنگ‌کننده رئیس‌جمهور آمریکا برای ایجاد ائتلاف علیه گروه تروریستی داعش در مصاحبه‌ای با شبکه "سی‌ان‌ان" گفت: کشورش با ایران در عراق همکاری نمی‌کند.

آلن  در پاسخ به سوالی درباره اینکه ایران در مقابله با گروه داعش چه نقشی بر عهده دارد گفت: "به هر حال داعش ایران را هم تهدید می‌کند و ما قصد نداریم با ایران  هماهنگی کنیم. ما همچنین در فکر ایجاد یک ائتلاف دوجانبه با ایران هم نیستیم، اما ایران منافع و ارتباط‌های عمیقی در عراق دارد و داعش علیه منافع ایران هم تهدید به شمار می‌رود. ایران می‌تواند تأثیر سازنده‌ای در این فرایند داشته باشد."

 آلن در پاسخ به این سوال که ایران چگونه می‌تواند تأثیر سازنده‌ای داشته باشد، گفت: با حمایت از مردم عراق و با ایجاد فرصتی برای دولت جدید حیدرالعبادی برای اینکه نماینده تمامی مردم عراق باشد.

نماینده رئیس‌جمهوری آمریکا درباره دلیل تأکید بر عدم همکاری دو کشور نیز اظهار داشت: "این تصمیمی است که باید در جای دیگری گرفته شود؛ ما مذاکرات مستمری را با ایرانی‌ها درباره پرونده هسته‌ای این کشور داریم."

جان آلن همچنین گفت: «ما می‌دانیم که آنها نقشی دارند که باید آن را بازی کنند و در هر جا که این نقش مفید باشد، ما آن را ترغیب می‌کنیم."

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار