نخستین نشست مجمع صنفي اساتيد دانشگاه کاشان با حضور قریب به 50 نفر از اعضای هیات علمی دانشگاه در تالار آزادي این دانشگاه برگزار شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران اصفهان ، مؤسس مجمع صنفی اساتید دانشگاه کاشان گفت:ذکراهداف تشکیل مجمع صنفي اساتيد، تلاش های صورت گرفته و سوابق امر، تعيين تاريخ برگزاري جلسات آتی مجمع و مروراساسنامه نامه مجمع صنفي اساتيد مصوب وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از جمله مباحث ارائه شده در این نشست بود.

مهران سهراب زاده، تبیین ارزش و ارتقا جایگاه علمی و پژوهشی اعضای هیئت علمی دانشگاهها در سطح داخلی و بین المللی به منظور بهره گیری از ظرفیت های ایجاد شده و رفع نیازمندیهای علمی و پژوهشی کشور، دفاع از حقوق مادی و معنوی مشروع و قانونی اعضای هیئت علمی دانشگاهها را از جمله اهداف این مجمع ذکر کرد.

وی با بیان اینکه این نخستین مجمع صنفی اساتید است که در بین دانشگاه های کشور در این دانشگاه شکل گرفته اظهار داشت:تلاش جهت طراحی و تحقق نظام جامع شغلی رفاهی متناسب با شان و منزلت استادان و محققان، تلاش جهت انگیزش عمومی جامعه علمی در حفظ و رشد شخصیت مستقل حقیقی و حقوقی اعضای هیئت علمی و دانشگاهها، دور نگهداشتن دانشگاهها از اثرات عملکرد مراکز سیاسی و اهتمام به حاکمیت نگرش توسعه حیات فرهنگی انسانها در تمامی شئون و توجه بیشتر به کرامت ذاتی و شرافت وجودی علما و دانشمندان از دیگر اهداف تشکیل مجمع صنفی اساتید دانشگاه کاشان است.

مهران سهراب زاده و حمید رضا زنگنه که مدیریت این جلسه را برعهده داشتند ضمن اعلام موافقت ریاست دانشکاه باتشکیل مجمع صنفی اساتید از تشکیل چنین مجمعی به عنوان یک فرصت یاد کردند که می تواند جایگاه مشورتی مناسبی برای ریاست دانشگاه محسوب شود.

انتهای پیام/ز

برچسب ها: اصفهان ، مجمع ، صنفی ، اساتید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.