یک کارشناس مذهبی گفت: استفاده از منابع غیر معتبر برای معرفی صحیح دین و دخالت دادن سلیقه شخصی در بیان آن باعث دین‌گریزی در نسل جوان ‌می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین حمیدرضا رحمانی با بیان که دین یک امر فکری است و ذهن متمایل به دنیای معنوی و ماورایی است در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، گفت: معرفی نادرست ارزشهای دینی و عدم استفاده از ابزارهای روز جهت تفهیم مفاهیم دینی و تبلیغات سو علیه دین که از طرف رسانه‌های خارجی و داخلی متاثر از غرب می‌گیرد را می‌توان از جمله شانه خالی کردن جوانان از انجام امور دینی که تحت عنوان دین‌زندگی نامیده می‌شود برشمرد.

وی با اشاره به واقعه عاشورا که مهترین عامل تاثیرگذار بر دین است عنوان کرد: مسئله عاشورا پیش از اینکه بخواهد احکام را آموزش دهد احساسات را درگیر می‌کند و یاد می دهد که قبل از کار روی عقاید باید روی عواطف و علایق آدمی کار شود.

این کارشناس مذهبی در ادامه یادآور شد: متظاهرین به دین ابتدا باید بطن اصلی دین را معرفی کرده و موجبات علاقمندی در جوان امروزی را فراهم آورند در این صورت وی پس از دریافت اطلاعات صحیح از دین به دنبال دستورات دینی خواهد رفت.

رحمانی ضمن تاکید بر ترویج برنامه‌های علاقمند کننده ی نسل امروز به دین خاطر نشان کرد: بهتر است در کتب درسی آموزش و پرورش اصلاحاتی انجام شود و با برگزاری همایشها جشنواره‌های دینی و استفاده از ابزارهای نوین نظیر تلویزیون و نرم‌افزار در معرض هر چه بهتر و صحیح‌تر دین به نوجوان و جوان اقداماتی صورت گیرد.

انتهای پیام/
برچسب ها: ترویج ، اطلاعات ، جوان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار