پژمان گفت:در طرح جامع مسکن یکی از اولویت‌های ما آن است که تلاش کنیم با یک برنامه‌ریزی دقیق و مدیریت حساب شده از ایجاد سکونتگاه‌های غیر رسمی جلوگیری کنیم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران پژمان در مراسم بزرگداشت روز جهانی اسکان بشر با اشاره به اینکه همه فعالیت‌ مورد نیاز بشری در شهرها صورت می‌پذیرد گفت: یک رفتار منطقی و عقلانی از اهداف اصلی در مبارزه با سکونتگاه‌های غیر رسمی است.

وی در ادامه افزود: تمامی ساکنان سکونتگاه‌های غیر رسمی باید دارای وضعیت اشتغال مناسب و دارای معیشت و رفاه بهتر باشند اما در حال حاضر این وضعیت در این مناطق وجود ندارد.

مدیر عامل سازمان ملی زمین و مسکن با اشاره به اینکه در 4 دهه گذشته 30 درصد جمعیت مردم شهر نشین و 70 درصد روستا نشین بوده‌اند گفت: در حال حاضر 72 درصد از جمعیت مردم شهر نشین و تنها 28 درصد از جمعیت مردم روستا نشین هستند.

وی در ادامه توضیح داد: مهاجرت روستاییان به شهرها افزایش یافته و اغلب این مهاجران در حاشیه‌ و محدوده شهرها زندگی می‌کنند.

معاون وزیر راه وشهرسازی با اشاره به اینکه عدم برنامه‌ریزی کافی موجب شده اشتغال متناسب با وضعیت اقشار جامعه ایجاد نشود گفت: باید با یک برنامه‌ریزی منظم تعادل میان اشتغال و مسکن میان اقشار جامعه فراهم کنیم.

وی در ادامه توضیح داد: در طرح جامع مسکن یکی از اولویت‌های ما آن است که تلاش کنیم با یک برنامه‌ریزی دقیق و مدیریت حساب شده از ایجاد سکونتگاه‌های غیر رسمی جلوگیری کنیم.

پژمان در ادامه تصریح کرد: نوسازی بافتهای فرسوده  که در حاشیه شهرها ایجاد شده‌اند از دیگر برنامه‌های ما در طرح جامع مسکن است.

مدیر عامل سازمان زمین و مسکن با اشاره به اینکه شعار جهانی اسکان بشر صدای ساکنان مناطق بافتهای فرسوده است گفت: باید تمام تلاش خود را بکار بگیریم تا وضعیت اشتغال و سکونت این مناطق را اصلاح کنیم.

انتهای پیام/
برچسب ها: سکونت ، شهر ، مسکن ، پژمان ، محدوده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار