عضو هیئت رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس با تاکید براینکه در کشور ده‌ها قانون داریم که قوانین دیگر را نقض می‌کنند، گفت: طرحی در مجلس ارائه شده که می‌توان به وسیله آن با بررسی نظرات کارشناسانه، قوانین مزاحم را پیدا کرد.

"فرج‌الله عارفی" نماینده جیرفت و عنبرآباد در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، با بیان اینکه ما در کشور خلأ قانونی نداریم و بیشترین مشکل در بحث نظارت بر اجرای قوانین است، گفت: مجالس کشورهای دیگر یک روز در هفته جلسه‌ای مختص به قانونگذاری دارند و جلسه‌ای دیگر را به نظارت بر قانون اختصاص می‌دهند و مابقی روزهای هفته را به مطالعه و بررسی نظرات کارشناسان و رفع نواقص قانونی در کمیسیون‌ها می‌پردازند.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس تصریح کرد: متاسفانه در کشور ما به این صورت عمل نمی‌شود.
 
وی با اشاره به اینکه اکنون نماینده مجلس به جای یک وزیر کار انجام می‌دهد که این امر نشانه نابسامان بودن شرایط است، اظهار داشت:  یک نماینده مجلس باید با تفکر و تحقیق قوانین کشوری را از روز اولی که نوشته شده و حتی قوانین موجود در سراسر دنیا مورد مطالعه قرار دهد تا در نهایت  قانونی را که ناجی و هدایت کننده جامعه و دستگاه‌های اجرایی باشد، مورد تصویب قرار دهد.
 
عارفی در ادامه افزود: مجلس گاهی اوقات دو هفته تعطیلی دارد که این به معنای تعطیلی کار مجلس نیست؛ زیرا نمایندگان با سفر به روستاها و حوزه‌های انتخابیه خود با گوش دادن به نظرات مردم، قوانین وضع شده در مجلس را مورد بررسی قرار می‌دهند و به این نتیجه می‌رسند که آیا قوانین تصویب شده رافع مشکلات مردم بوده یا نه و یا این که باید مورد اصلاح یا حذف قرار بگیرد.
 
نماینده جیرفت و عنبرآباد با تاکید براینکه اکنون در کشور ده‌ها قانون داریم که قوانین دیگر را نقض می‌کند، بیان داشت: این بدان معناست که یک قانون هدایت‌گر است اما ده‌ها قانون دیگر جلوی آن را می‌گیرد.

وی در ادامه افزود: به طور مثال برای حل مشکل بیکاری در استان کرمان تعداد زیادی سرمایه‌گذار به منطقه آوردیم تا با سرمایه 10 هزار میلیاردی 10هزار شغل ایجاد کنیم اما محیط زیست به بهانه خرس‌ها از این کار جلوگیری کرد و یا اینکه در جایی دیگر در همین استان که جوانان ما به دلیل بیکاری معتاد می‌شوند با فعال کردن معدنی و ایجاد یک کارخانه‌ در کنار آن می‌شد، مشکل آنان را حل کرد اما بعد از 3 سال دولت با بهانه این که اینجا جزو میراث فرهنگی است جلوی کار را می‌گیرد.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: این اشکالات موجود در قانون بارها در کمیسیون مورد بحث‌ قرار گرفته و اکنون طرحی ارائه شده که می‌توان بوسیله آن با بررسی نظرات کارشناسانه، قوانین مزاحم را پیدا کرد و اکنون در بعضی استان‌ها مانند کرمان به کمک استاندار قوانین مزاحم و مانع شناسایی شده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار