درویش در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران خبر داد:

آموزش مطالب زیست محیطی به کودکان با زبان جذاب/ ارائه مطالب محیط زیستی در 32جلد کتاب برای دانش آموزان

مدیر کل دفتر آموزش و مشارکت‌های مردمی گفت: سازمان محیط زیست در تلاش است تا مفاهیم و آموزه‌های محیط زیستی را به زبان جذاب و در تجربه‌های میدانی در اختیار کودکان قرار دهد.

محمد درویش مدیر کل دفتر آموزش و مشارکت‌های مردمی در شرف روز جهانی کودک با اشاره به فعالیت‌های سازمان محیط زیست در حوزه کودک در گفتگو با  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگارانگفت: مهمترین فعالیتی که سازمان محیط زیست در حوزه کودکان و نوجوانان انجام داده است بحث ارتقا دانش محیط زیستی کودکان و نوجوانان در غالب مدارس جامع محیط زیستی است.

وی در ادامه با تأکید بر امضای تفاهم وزارت آموزش و پرورش با سازمان محیط زیست اظهار داشت:درپی تفاهم نامه‌ای که اسفند ماه سال گذشته سازمان محیط زیست با وزارت آموزش و پرورش امضا کرد تصمیم بر آن شد تا سازمان محیط زیست، آموزش 56هزار معلم آموزش و پرورش را بر عهده گیرد.

وی در ادامه درباره فعالیت سازمان محیط زیست برای ایجاد مدارس جامع محیط زیستی بیان داشت: سازمان محیط زیست در تلاش است تا مفهمومی را به عنوان مدارس جامعه زیستی به مباحث ارائه شده تا در آموزش و پرورش اضافه کند.

درویش در ادامه با اشاره به ارائه دروس مرتبط با محیط زیست در کتب درسی دانش آموزان افزود: در سال تحصیلی 93-94 سازمان محیط زیست با همکاری هیئت مولفین کتاب‌های درسی آموزش و پرورش، محتوای محیط زیستی را در 32 جلد کتاب در مقاطع ابتدایی و متوسطه اضافه کرد.

مدیرکل دفتر آموزش و مشارکت‌های مردمی درباره وظیفه اصلی سازمان محیط زیست در حوزه کودکان اظهارداشت:یکی از وظایف اصلی سازمان محیط زیست در دفتر آموزش و مشارکت مردمی، آموزش کودکان از دوران پیش دبستانی در مدارس جامع محیط زیستی است.

وی در پایان گفت: سازمان محیط زیست در تلاش است تا مفاهیم و آموزه‌های محیط زیستی را به زبان جذاب و در تجربه‌های میدانی در اختیار کودکان قرار دهد تا آن‌هابعد از فارغ التحصیلی از نظام متوسطه عشق به طبیعت در وجودشان نهادینه شود.

انتهای پیام/
برچسب ها: مشارکت ، محیط ، زیست ، سازمان ، مطالب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار